Milyen típusú jegyeket tudok venni a Simple Mobiljegy szolgáltatásában?
- Különféle típusú fővárosi és vidéki jegyeket és bérleteket, városi és város környéki közösségi közlekedésre. A kínálat folyamatosan bővül, az aktuálisan elérhető jegyeket és bérleteket a lap alján találod.
Van különdíja a Simple Mobiljegy használatának?
- Nem számolunk fel sem tranzakciós, sem kezelési költséget az alkalmazásban a Mobiljegy vásárlásokért.
Mi kell ahhoz, hogy használhassam a Simple Mobiljegy funkcióját?
- Android 5.0, vagy iOS 11 vagy újabb operációs rendszerű, működőképes kamerával, és aktív internetkapcsolattal rendelkező telefonra lesz szükséged. Emellett szükséged lesz egy Simple fiók regisztrációra.
Mivel tudom kifizetni a mobiljegyemet?
- Bármely bank által kibocsátott VISA, MasterCard, AMEX típusú bankkártyáddal fizethetsz a Simple fiókodon keresztül, a kártyát el is mentheted a későbbi vásárlásokhoz
Hogyan kapom meg a mobiljegyet, ki kell nyomtatnom?
- Nem kell kinyomtatnod semmit, a megvásárolt jegy vagy bérlet a mobilodban, a Simple alkalmazásban landol, onnan megnyitva tudod érvényesíteni és felmutatni az ellenőrnek.
Mikortól érvényes, és hogyan tudom érvényesíteni a mobiljegyet?
- A különböző típusú jegyek és bérletek érvényessége eltérő lehet, de mindegyikre igaz, hogy leghamarabb a vásárlástól számított 2 perc múlva válik érvényessé, vagy tudod érvényesíteni.
- Időalapú jegyek (bérletek, napijegyek) esetén az érvényesség kezdő időpontját vásárláskor tudod beállítani, így későbbi érvényességi dátumra is vásárolhatsz.
- Repülőtéri vonaljegy: bármikor érvényesítheted a buszon található jegyérvényesítő kód beolvasásával.
Mit kell tennem, hogy felszálhassak a metróra?
- Nyisd meg a Simple alkalmazást, nyisd meg a bérletet, és válaszd a „Metróra szállok” opciót. Ezután válaszd ki a listából a metrómegállót, ahol éppen felszállni készülsz, és máris megjelenik a bérlet-animáció, amit fel kell mutatni az ellenőrző személyzetnek a metró bejáratánál. A funkció az alkalmazás 3.17.0 verziójától érhető el.
- Az alkalmazás GPS segítségével felkínálja a közeli metrómegállókat, a gyakran használt megállókat pedig kedvencnek is jelölheted, így gyorsabban eléred őket legközelebb.
Első ajtós buszra hogyan jutok fel?
- Nyisd meg a Simple alkalmazást, keresd meg a használni kívánt érvényes mobiljegyet, és válaszd a „kódbeolvasás felszálláshoz” gombot, majd olvasd le a kihelyezett kódot a busz oldaláról. A képernyőn megjelenő animált ábrát mutasd fel a sofőrnek, akinél azonos ábra kell, hogy megjelenjen.
Mit kell felmutatnom az ellenőrnek, aki menet közben ellenőriz?
- Az érvényes mobiljegyet megnyitva a „Felmutatás az ellenőrnek” gombra kattintva jelenik meg a mobiljegy egyedi jegykódja, ezt olvassa be az ellenőr a saját készülékével. Napijegy és bérlet esetén arra az igazolványodra is szükség van, aminek a számát a vásárláskor megadtad az alkalmazásban.
Mik ezek a színes ábrák, amik megjelennek?
- Ezekkel tudod bizonyítani a járművezetőnek, vagy a metró bejáratánál lévő személyzetnek, hogy mobiljegyed érvényes.
Volt érvényes mobiljegyem, de nem tudtam felmutatni, mert lemerült a telefonom. Utólag lehetséges ez?
- A bérleteket utólag is bemutathatod, a pótdíjazástól számított 5 munkanapon belül a BKK pótdíjfizetésre kijelölt ügyfélközpontjaiban. Utólagos bemutatáskor szükséges a pótdíjcsekk, továbbá be kell mutatni a pótdíjazás időpontjában érvényes mobiljegyet és a hozzárendelt arcképes igazolványt.
Másik mobilon vettem a bérletet, de cseréltem, vagy a másik mobilom van nálam, ilyenkor is el tudom érni a bérletemet?
- A napijegyek és bérletek két alkalommal helyezhetők át másik készülékre az érvényességi időszakon belül, így ha mobilt cserélsz, az új telefonra a Simple applikációt letöltve, és a Simple fiókodba belépve át tudod helyezni a napijegyet vagy bérletet. Ehhez csak válaszd ki az áthelyezni kívánt jegyet vagy bérletet, és nyomj rá az „Áthelyezem erre a készülékre” gombra.
Másvalakinek tudok bérletet vagy jegyet venni?
- Repülőtéri (100E) vonaljegyet igen. Akár több jegyet is megvásárolhatsz, fontos azonban, hogy utazáskor minden egyes jegyet külön-külön kell érvényesíteni. Éppen ezért javasoljuk, hogy a gördülékenyebb használat érdekében mindenki saját felhasználói fiókkal, saját eszközön vásárolja meg és használja jegyét.
- A napijegyek és a bérletek személyhez kötöttek, ezért azokat minden ügyfélnek ajánlott saját felhasználói fiókján belül megvásárolnia saját magának.
Csak magánszemély nevére vagy cég (munkáltató) nevére is kérhetek számlát?
- Mindkettőre van lehetőség. Fontos különbségtétel, hogy szociálpolitikai és üzletpolitikai támogatásban részesülő díjtermékek esetén számla csak magánszemély részére állítható ki. A számlát a Simple fiókban regisztrált emailcímre küldi ki a rendszer.
Milyen adatokra van szükségem a vásárláshoz?
- Csak a bérletek és napijegyek esetén kell külön igazolványszámot megadni. Fizetéskor a bankkártyád adataira lesz szükséged, ha még nincs Simple fiókban elmentett bankkártyád.
Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?
- A Simple ügyfélszolgálatán jelezheted észrevételeidet.
Vissza tudom-e váltani a megvásárolt jegyemet, bérletemet?
- Az érvényes díjtermékek a 2 perces technikai késleltetés időtartama alatt, illetve érvényességi idejük kezdetéig visszaválthatóak. Jegyek esetén amennyiben még nem került érvényesítésre, a felhasználó által visszaválthatók. Minden esetben a „még nem érvényes” termékek között ki kell választani a megfelelő tételt, és a visszaváltás gombra kattintani. A díjtermék a lejártak közé kerül, visszaváltott státusszal törlésre, a tranzakció pedig sztornózásra kerül, így a vásárlás során használt bankkártyán jóváírásra kerül az összeg a felhasználó számlavezető bankjának elszámolási rendjének megfelelően.
Mi a teendő, ha a bankomtól értesítést kapok a fizetett összeg terheléséről, de az alkalmazásban nem jelent meg a megvásárolt jegy vagy bérlet?
- Először ellenőrizd az applikáción belül a még nem érvényes jegyek között a megvásárolt jegyet vagy bérletet. A vásárlás összegét a bankszámlán először csak zárolják (erről értesítést kapsz a bankodtól a vásárlás pillanatában), a bank viszont csak akkor könyveli a terhelést, amikor a tranzakció sikerességéről meggyőződött. Abban az esetben, ha a még nem érvényes jegyek között sem jelent meg a vásárlás, akkor a zárolt összeget a bank várhatóan néhány napon belül feloldja. Ilyen esetben kérjük fordulj a számlavezető bankodhoz.
További információkat a közlekedési mobiljegy használatáról a BKK honlapján találsz.A SIMPLE ALKALMAZÁSBAN JELENLEG MEGVÁSÁROLHATÓ KÖZLEKEDÉSI MOBILJEGYEK ÉS VÉTELÁRUK:
Közlekedési mobiljegy típusa | Közlekedési mobiljegy vételára (bruttó, ÁFA-t magában foglalja) |
Havi Budapest bérlet nem természetes személyeknek | 10.500,- Ft |
Havi Budapest bérlet természetes személyeknek | 9.500,- Ft |
Félhavi Budapest bérlet nem természetes személyeknek | 7.000,- Ft |
Félhavi Budapest bérlet természetes személyeknek | 6.300,- Ft |
Havi Budapest bérlet közoktatásban tanulóknak | 3.450,- Ft |
Félhavi bérlet közoktatásban tanulóknak | 2.300,- Ft |
Havi Budapest bérlet felsőoktatásban tanulóknak | 3.450,- Ft |
Havi Budapest bérlet kisgyerekeseknek | 3.450,- Ft |
Havi Budapest bérlet nyugdíjasoknak | 3.330,- Ft |
Budapest hetijegy | 4.950,- Ft |
Budapest 72 órás jegy | 4.150,- Ft |
Budapest 24 órás jegy | 1.650,- Ft |
Budapest Repülőtéri vonaljegy (időalapú jegy) | 900,- Ft |
Tatabánya menetjegy elővételben (időalapú jegy) | 280,- Ft |
Tatabánya 10 napos összvonalas bérlet | 3.100,- Ft |
Tatabánya Napijegy | 830,- Ft |