Egy új funkció bevezetésével válik még biztonságosabbá a Simple és Simple Plus alkalmazás használata, ehhez csupán a bankkártyád CVC vagy CVV kódjának megadása szükséges az első tranzakció alkalmával. Segítünk eligazodni a részletekben, olvass tovább!
Az úgynevezett kétfaktoros azonosítás érhető el az új Simple és Simple Plus alkalmazásverziókkal. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a bankkártyád CVC/CVV kódjának újbóli megadásával igazolnod kell, hogy valóban Te vagy a tulajdonosa a Simple-fiókban korábban elmentett, vásárláshoz használni kívánt bankkártyának. Miután így megerősítetted az adott kártyát, következő alkalommal már a kód megadása nélkül, a megszokott módon fizethetsz vele ugyanazon a készüléken. Viszont ha ugyanazon a készüléken egy másik kártyával szeretnél fizetni, ennek a kártyának a CVC/CVV kódját is meg kell adnod első alkalommal.
Mi az a CVC/CVV kód: a CVC vagy CVV kód, más néven Card Verification Value/Code a bankkártyák hátoldalán, az aláírás panelen található biztonsági kód.
Melyik Simple alkalmazásverzióktól él a változás?
A funkció az alábbi alkalmazásverziókban és afeletti kiadásokban lesz elérhető. A korábbi alkalmazásverziók 2022. augusztus 10-én kivezetésre kerülnek, tehát nem lesznek használhatók. Ezért kérünk minél hamarabb frissítsd az alkalmazásodat a készülékeden.
- Simple iOS: 3.62.1
- Simple Android: 3.21.1
- Simple Huawei: 3.62.1-HMS
- Simple Plus iOS: 1.19.1
- Simple Plus Android: 1.19.1
Mikor kell megadni a kódot?
A Simple-fiókban elmentett bankkártyák CVC/CVV kódját az alábbi esetekben kell újból megadni elmentett bankkártyák esetén:
- a fent jelzett (vagy afeletti) alkalmazásverziókkal végrehajtott első bankkártyahasználatkor,
- új készüléken való első kártyahasználatkor,
- alkalmazás újratelepítése esetén a következő vásárláskor.
Hogyan zajlik a kódmegadás vásárlás közben?
Alapesetben egyszerű dolgod lesz, az alábbi pár lépésből álló folyamatot követve egyszerűen igazolhatod, hogy a bankkártyádat valóban Te használod az alkalmazásban. Fontos, hogy vásárlás közben nyílik erre lehetőséged, ha már régebb óta használod az alkalmazést és van elmentett kártyád.
- Válaszd ki a megvásárolni kívánt terméket vagy szolgáltatást az alkalmazásban.
- Ezután válaszd ki az elmentett bankkártyádat, amelyikkel fizetni szeretnél.
Ekkor a vásárlási limit alatti fizetés során megjelenik a CVC/CVV bekérő felület, a vásárlási limit feletti fizetés során pedig a Simple-jelszó és CVC/CVV kódbekérő felület egyben jelenik meg. Ez utóbbi esetben mindkét adat megadása esetén lesz csak sikeres a fizetés.
- A CVC/CVV kód megadását követően a fizetés sikeresen végbemegy.
- Ezen a készüléken az adott kártyával (az alkalmazás újratelepítéséig) ezt követően nem kell megadnod többet a kódot fizetés közben.
Milyen esetekben és formában találkozhatsz még a kódbekéréssel?
A fentebbi alapeset mellett előfordulhatnak speciális helyzetek is, ezeket is sorra vesszük annak érdekében, hogy minél gördülékenyebb lehessen a folyamat.
- Amennyiben egy fiókot több készüléken is használsz, akkor minden készüléken meg kell adni minden elmentett bankkártyához a CVC/VCC kódot annak első használatakor.
- Ha új készüléken jelentkezel be, első vásárláskor újra meg kell adnod a CVC/VCC kódot akkor is, ha a másik készüléken már korábban ezt megtetted.
- Ha egy fiókban több elmentett bankkártyát használsz, minden elmentett kártya esetén meg kell adni első vásárláskor a CVC/VCC kódot.
- Csak sikeres vásárlás után kerül eltárolásra a bankkártya és a készülék, tehát ha valamilyen probléma miatt nem lesz sikeres a fizetés, például nincs elegendő fedezet a kártyán, akkor a CVC/VCC kódot mindaddig kéri az alkalmazás, ameddig a fizetés sikeres nem lesz.
Ha új bankkártyát szeretnél elmenteni, akkor több opció is lehetséges, kártyarögzítés esetén a CVC/VCC kódot duplán kell megadnod az alábbi esetekben is.
- Új bankkártya hozzáadása menüpontban (tehát nem vásárlás közben) frissen elmentett bankkártya esetén:
A kártyadatok megadása után a bankkártyádat sikeresen elmentjük az alkalmazásban. Az első vásárlás alkalmával újra meg kell adnod a CVC/VCC kódot, ezt követően csak új készüléken vagy az app újratelepítésekor lesz erre szükség.
- Új bankkártya hozzáadása menüpontban (tehát nem vásárlás közben) frissen elmentett és SMS kóddal megerősített bankkártya esetén:
Hasonlóképpen a fentebbi opcióhoz, a kártyaadatok megadása után a bankkártyád sikeresen elmentésre kerül az alkalmazásban, majd az első vásárlásod alkalmával kér az alkalmazás megerősítést, azaz a CVC/VCC kódod megadását, ezt követően csak új készüléken vagy az app újratelepítésekor lesz erre szükség.
- Új bankkártya hozzáadása vásárlás, fizetés közben:
A kártyaadatok megadása után, elmentjük a kártyád az alkalmazásban, és a tranzakció is sikeresen végbemegy. Viszont az ezt következő vásárláskor a CVC/VCC kódodat újra bekéri az alkalmazás. Innentől kezdve erre csak akkor lesz szükség, ha új készüléken jelentkezel be, vagy újratelepíted az alkalmazást.