Önnek még nincs beállított Simple jelszava. Kérjük adjon meg egyet!
Almenüpontok
Lépj be

Még biztonságosabbak a vásárlások a Simple alkalmazással

Egy új funkció bevezetésével válik még biztonságosabbá a Simple és Simple Plus alkalmazás használata, ehhez csupán a bankkártyád CVC vagy CVV kódjának megadása szükséges az első tranzakció alkalmával. Segítünk eligazodni a részletekben, olvass tovább!

Az úgynevezett kétfaktoros azonosítás érhető el az új Simple és Simple Plus alkalmazásverziókkal. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a bankkártyád CVC/CVV kódjának újbóli megadásával igazolnod kell, hogy valóban Te vagy a tulajdonosa a Simple-fiókban korábban elmentett, vásárláshoz használni kívánt bankkártyának.  Miután így megerősítetted az adott kártyát, következő alkalommal már a kód megadása nélkül, a megszokott módon fizethetsz vele ugyanazon a készüléken. Viszont ha ugyanazon a készüléken egy másik kártyával szeretnél fizetni, ennek a kártyának a CVC/CVV kódját is meg kell adnod első alkalommal.

Mi az a CVC/CVV kód: a CVC vagy CVV kód, más néven Card Verification Value/Code a bankkártyák hátoldalán, az aláírás panelen található biztonsági kód.

Melyik Simple alkalmazásverzióktól él a változás?

A funkció az alábbi alkalmazásverziókban és afeletti kiadásokban lesz elérhető. A korábbi alkalmazásverziók 2022. augusztus 10-én kivezetésre kerülnek, tehát nem lesznek használhatók. Ezért kérünk minél hamarabb frissítsd az alkalmazásodat a készülékeden.

  • Simple iOS: 3.62.1
  • Simple Android: 3.21.1
  • Simple Huawei: 3.62.1-HMS
  • Simple Plus iOS: 1.19.1
  • Simple Plus Android: 1.19.1

Mikor kell megadni a kódot? 

A Simple-fiókban elmentett bankkártyák CVC/CVV kódját az alábbi esetekben kell újból megadni elmentett bankkártyák esetén:

  • a fent jelzett (vagy afeletti) alkalmazásverziókkal végrehajtott első bankkártyahasználatkor,
  • új készüléken való első kártyahasználatkor,
  • alkalmazás újratelepítése esetén a következő vásárláskor.

Hogyan zajlik a kódmegadás vásárlás közben? 

Alapesetben egyszerű dolgod lesz, az alábbi pár lépésből álló folyamatot követve egyszerűen igazolhatod, hogy a bankkártyádat valóban Te használod az alkalmazásban. Fontos, hogy vásárlás közben nyílik erre lehetőséged, ha már régebb óta használod az alkalmazést és van elmentett kártyád.

  1. Válaszd ki a megvásárolni kívánt terméket vagy szolgáltatást az alkalmazásban.
  2. Ezután válaszd ki az elmentett bankkártyádat, amelyikkel fizetni szeretnél.

Ekkor a  vásárlási limit alatti fizetés során megjelenik a CVC/CVV bekérő felület, a vásárlási limit feletti fizetés során pedig a Simple-jelszó és CVC/CVV kódbekérő felület egyben jelenik meg. Ez utóbbi esetben mindkét adat megadása esetén lesz csak  sikeres a fizetés.

  1. A CVC/CVV kód megadását követően a fizetés sikeresen végbemegy.
  2. Ezen a készüléken az adott kártyával (az alkalmazás újratelepítéséig) ezt követően nem kell megadnod többet a kódot fizetés közben.

A fentebbi alapeset mellett előfordulhatnak speciális helyzetek is, ezeket is sorra vesszük annak érdekében, hogy minél gördülékenyebb lehessen a folyamat.

  • Amennyiben egy fiókot több készüléken is használsz, akkor minden készüléken meg kell adni minden elmentett bankkártyához a CVC/VCC kódot annak első használatakor.
  • Ha új készüléken jelentkezel be, első vásárláskor újra meg kell adnod a CVC/VCC kódot akkor is, ha a másik készüléken már korábban ezt megtetted.
  • Ha egy fiókban több elmentett bankkártyát használsz, minden elmentett kártya esetén meg kell adni első vásárláskor a CVC/VCC kódot.
  • Csak sikeres vásárlás után kerül eltárolásra a bankkártya és a készülék, tehát ha valamilyen probléma miatt nem lesz sikeres a fizetés, például nincs elegendő fedezet a kártyán, akkor a CVC/VCC kódot mindaddig kéri az alkalmazás, ameddig a fizetés sikeres nem lesz.

Ha új bankkártyát szeretnél elmenteni, akkor több opció is lehetséges, kártyarögzítés esetén a CVC/VCC kódot duplán kell megadnod  az alábbi esetekben is.

  • Új bankkártya hozzáadása menüpontban (tehát nem vásárlás közben) frissen elmentett bankkártya esetén: 

A kártyadatok megadása után a bankkártyádat sikeresen elmentjük az alkalmazásban. Az első vásárlás alkalmával újra meg kell adnod a CVC/VCC kódot, ezt követően csak új készüléken vagy az app újratelepítésekor lesz erre szükség.

  • Új bankkártya hozzáadása menüpontban (tehát nem vásárlás közben) frissen elmentett és SMS kóddal megerősített bankkártya esetén:

Hasonlóképpen a fentebbi opcióhoz, a kártyaadatok megadása után a bankkártyád sikeresen elmentésre kerül az alkalmazásban, majd az első vásárlásod alkalmával kér az alkalmazás megerősítést, azaz a CVC/VCC kódod megadását, ezt követően csak új készüléken vagy az app újratelepítésekor lesz erre szükség.

  • Új bankkártya hozzáadása vásárlás, fizetés közben:

A kártyaadatok megadása után, elmentjük a kártyád az alkalmazásban, és a tranzakció is sikeresen végbemegy. Viszont az ezt következő vásárláskor a CVC/VCC kódodat újra bekéri az alkalmazás. Innentől kezdve erre csak akkor lesz szükség, ha új készüléken jelentkezel be, vagy újratelepíted az alkalmazást.