Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltöttek le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.
A Simple alkalmazás és a kezdetek
Ma már nagyon távolinak tűnik, hogy ne a különböző okos, online megoldásokkal és alkalmazásokkal rendezze valaki a mindennapi ügyeit. Ez azonban nem volt mindig így, elég mindössze tíz évet visszaugrani, amikor még okostelefon is csak a magyarok harmadának volt a zsebében. Ebben az időben még az elektronikus fizetés is gyerekcipőben járt és a kibocsátott fizikai bankkártyák közül is csupán egymillió volt képes NFC fizetés lebonyolítására. 2013-ban a kiskereskedelmi forgalomnak még csak 3,1 százalékát adták az e-commerce (online) fizetési megoldások, és ezen belül is csak 4 százalék volt a mobiltelefonnal végrehajtott vásárlások száma. Éppen ezért a Simple app 2014. április 15-ei megjelenése forradalminak számított a mobilfizetési szegmensben. Az applikáció már az első évben öt különböző natív szolgáltatást kínált, köztük olyan innovációkat, mint a Mobilpincér, a QR-kódos fizetés italautomatáknál, a mozi- és rendezvényjegy-vásárlás, vagy éppen az ételrendelés.
Sokmillió felhasználó és több tízmillió tranzakció
Az igazi áttörést azonban az olyan későbbi, mai napig meghatározó fejlesztések hozták meg, mint a közterületi parkolójegy (Parkolás) és az autópálya-matrica (e-Matrica) értékesítés, valamint az érintéses mobilfizetés (NFC) Androidos készülékeken, amely már 2017 óta – Magyarországon az elsők között – elérhető volt az alkalmazásban. A Simple kártyának köszönhetően vált itthon elsőként elérhetővé a bankfüggetlen NFC-s fizetési lehetőség. 2017-ben a Simple-fiók révén integrálva lett a Simple app és a SimplePay, így együttesen alkotnak egy komplett fizetési ökoszisztémát, aminek segítségével a SimplePay mára Magyarország vezető online fizetési szolgáltatójává vált. A Simple-fiókba mentett kártyaadatokkal gördülékennyé válik a SimplePay online fizetési megoldást használó felületeken is a fizetés.
Az évek során több mint 3,2 millió felhasználó regisztrált Simple-fiókot, akik jelentős része a mai napig aktívan használja az ökoszisztéma – köztük a SimplePay Online fizetés és Simple app – által kínált szolgáltatásokat. Az évek során már több mint 24 millió parkolójegyet, 4,3 millió e-matricát és 10 millió mobiljegyet váltottak az alkalmazáson keresztül. Az érintéses mobilfizetések darabszáma 2017-2023 között 80 millió volt, amely 420 milliárd forintos forgalmat generált. Összességében már több mint 130 millió alkalommal indítottak in-app és NFC tranzakciót a Simple ügyfelek az alkalmazás indulása óta.
Simple piaci részesedés
Az OTP Mobil számításai alapján 2023-ban az online autópálya-matrica értékesítés mintegy 18 százaléka, a közterületi parkolójegy értékesítés 17 százaléka, valamint a QR-kód alapú csekkbefizetések 17 százaléka történt a Simple appon keresztül Magyarországon.
„Az alkalmazást 2017-ben és 2023-ban is megújítottuk, így a Simple jelenleg már a 3. generációs verziónál jár, és a magyar piacon egyedülálló módon 16 különféle szolgáltatást nyújt a felhasználóknak: a közlekedési mobiljegyek, e-matricák vásárlásától kezdve, az autós- és mobiltelefon-biztosítások megkötésén át, egészen a csekkfizetésig. Az OTP Mobilnál az elkövetkezendő időszakban is azon dolgozunk, hogy a folyamatos fejlesztésekkel és innovációkkal minél kényelmesebbé tegyük az online fizetést, ügyintézést. Fontos, hogy a Simple app egy komplett ökoszisztéma egyik eleme, a SimplePay megoldásaival együtt alkot egy egészet” – mondta Szabó Gergő, az OTP Mobil Marketing és Simple termékfejlesztési vezetője.
Az OTP Mobil Kft.-ről
Az OTP Bank 2013-ban azzal a céllal alapította meg az OTP Mobilt, hogy a csoport fintech cége legyen. A folytonos fejlesztések révén válhatott a hazai piacon élenjáró megoldásaival mára meghatározó fizetési megoldásokat biztosító szolgáltatóvá, amely az OTP Bankkal közösen kínál integrált, széles körű fizetési megoldásokat. A Simple by OTP mobilalkalmazással és a kereskedőket, vállalkozókat célzó SimplePay fizetési megoldásaival komplett ökoszisztémát hozott létre.
A Simple by OTP alkalmazásról
A Simple alkalmazás egy olyan hazai fejlesztésű, integrált alkalmazás, amely a mobilfizetést ötvözi számos, az életet egyszerűbbé tevő szolgáltatással, mint például a köztéri parkolás fizetése, autópálya-matrica, mozi- és koncertjegyek vásárlása vagy a biztosításkötés. Az alkalmazás már több mint 3 millió Simple-fiók regisztrálónak kínál gyors és egyszerű megoldásokat mindennapi ügyeik intézéséhez. Ingyenesen letölthető a Play Store-ból és az App Store-ból, szolgáltatófüggetlen, bármely bank által kibocsátott bankkártyával használható és szinte minden okostelefonra telepíthető.
A SimplePay fizetési megoldásokról
A SimplePay márkanév alatt POS-terminál, Telefonos POS valamint Online fizetési megoldások érhetők el a kereskedőknek, vállalkozóknak. Gyors online regisztrációs és szerződéskötési folyamattal nyílik lehetőség arra, hogy gördülékenyen elérhetővé váljon akár online értékesítési felületeken, akár fizikai kereskedésben a felhasználói igényekhez leginkább passzoló fizetési opció.
További információk: www.simplepay.hu
[1] https://www.portfolio.hu/bank/20220117/kiderult-kik-a-magyarok-kedvenc-fintechcegei-521500