Önnek még nincs beállított Simple jelszava. Kérjük adjon meg egyet!
Almenüpontok
Lépj be
Lerobbanás asszisztencia

Lerobbanás – a leggyakrabban ezekre az okokra vezethető vissza

Amikor elhaladsz a lerobbanás jeleként is használt elakadásjelző háromszög mellett, majd meglátod a félreállt autót, akarva-akaratlanul is bevillan a gondolat – mi lenne, ha most Te lennél a bosszankodó sofőr helyében? Ebbe még belegondolni is rossz.

De mégis mit tehetünk azért, hogy megelőzzünk egy ilyen kellemetlen helyzetet? Még ha jövőbe látni nem is tudunk, a leggyakoribb meghibásodási okok megismerése segíthet közelebb kerülni a megoldáshoz.


Te tudod, mit tennél, kit hívnál fel, ha az autó meghibásodása miatt félre kéne állnod az úttesten? Ha bebiztosítod kocsidat a Simple Gépjármű-asszisztenciával, ez a kérdés nem okoz majd fejtörést: csak egy telefonhívásba kerül, és érkezik is a segítség!


A német autóklub, az ADAC minden évben közzéteszi statisztikáját a lerobbanás eseteinek vizsgálatát követően. Feljegyzést készítenek azokról az esetekről, amelyekhez a pórul járt sofőrök kihívják a cég autós segítségnyújtási szolgáltatását. Adatbázisukba közel 3,4 millió egyedi esetet rögzítettek 2020-ban. Ez a sok-sok begyűjtött helyzetjelentés abban segíthet minket, hogy tisztán lássuk, mit mutat a gyakorlat, és milyen problémák megelőzésére érdemes figyelmet fordítanunk.

A leggyakoribb meghibásodástól az elektromos autókig

A leggyakoribb meghibásodás – mely a lerobbanások közel felét (46,3%) okozta – az akkumulátorra volt visszavezethető. A balszerencsés helyzeteket az aksi elektronikai meghibásodásából, kompatibilitási problémából, vagy éppen a vezető sietségében bekapcsolva hagyott világítás okozta lemerülésből eredeztethetjük. Ezek az esetek nagyrészt megelőzhetőek egy kis plusz odafigyeléssel. Érdemes időnként ránézni az akkumulátor állapotára, és ha valami rendelleneset tapasztalsz (rozsda, kilazult csatlakozók), inkább nézesd meg egy szervízben.

A sorban következnek a motor meghibásodásából eredő problémák (15,9%). Ide tartoznak a gyújtással, a befecskendező rendszerrel, illetve a jeladókkal kapcsolatos gondok. Az esetek 14,2%-ánál a fékekkel, a futóművel, a karosszériával vagy a kormányzással akadt probléma. A gumikkal kapcsolatos malőrök, például a defektek 7,1%-ban voltak jelen.

A 2020-as összesítés újdonsága, hogy külön kategóriát kaptak az elektromos autók. Nagy eltérések azonban nem mutatkoztak meg ebben a típusban sem. Jól mutatja ezt, hogy a leggyakoribb hibákat ezesetben is az indító akkumulátorral hozták összefüggésbe. Érdekes adat, hogy az elektromos autók speciális alkatrészeinek – például a villanymotornak vagy a töltési rendszernek – a meghibásodása mindössze 4,4%-ban fordult csak elő, mint problémaforrás.


A borítókép illusztráció. A kép forrása: shutterstock.com

Forrás:

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

https://totalcar.hu/magazin/technika/2021/05/10/adac_lerobbanasi_statisztika_-_2020_hiba_meghibasodas_motor_valto_futomu_fek_elektromos_auto/?token=c4d445ecd484aa9fd7a21e89bf33768d