Önnek még nincs beállított Simple jelszava. Kérjük adjon meg egyet!
Almenüpontok
Lépj be

Megújult Simple alkalmazás – GYIK

Mi az a Simple alkalmazás?

 

A megújult Simple app egy hazai fejlesztésű integrált alkalmazás, amely a mobilfizetést ötvözi számos szolgáltatással, mindezt egy applikáción belül. Letöltése ingyenes, szinte minden okostelefonra telepíthető, és bármely bank által kibocsátott MasterCard, Maestro, Visa vagy American Express bankkártyával használható. Érintéses mobilfizetésre* OTP Bank által kibocsátott Visa bankkártyával, NFC funkcióval rendelkező Android rendszerű készülékkel használható.

*OTP Mastercard és Maestro bankkártyával az előző generációs Simple Classic alkalmazást tudod használni érintéses mobilfizetésre.A Simple alkalmazással vásárolható közterületi és zárttéri parkolójegy, autópálya-matrica, mozijegy, színházjegy, koncertjegy, közlekedési mobiljegy, rendelhetsz ételt, taxit, befizetheted csekkjeidet, vagy köthetsz biztosítást autódra és okostelefonodra egyaránt. Mindezt készpénz és aprópénz nélkül, bankkártyáról.

 

Emellett elmentheted hűségkártyáidat, gyorsan kifizetheted SimplePay vásárlásaidat, igényelhetsz Simple kártyát, küldhetsz pénzt bankkártyára OTP Bank által kibocsátott kártyák között, vagy feltöltheted OTP Egészségpénztári egyenlegedet is. Az elérhető szolgáltatások és elfogadóhelyek köre folyamatosan bővül.

 

Hová tűnt a Simple Plus alkalmazás?

 

Az eddig Simple Plus néven futó újgenerációs alkalmazás átnevezésre került, és mostantól Simple alkalmazás néven érhető el. Itt a Simple-fiókodba belépve megtalálsz minden olyan javat és terméket, amit az adott fiókkal vásároltál

Milyen felhasználói azonosítóval tudok belépni a Simple alkalmazásba, és használni azt?

 

Pontosan ugyanazzal az emailcímmel és jelszóval, tehát Simple-fiókkal tudsz belépni az új Simple alkalmazásba, amellyel a Simple rendszerébe regisztráltál a régi Simple Classic alkalmazáson, SimplePay felületen vagy a simple.hu-n keresztül. Minden Simple-fiókban tárolt adatodat megtalálod, bármelyik platformon belépve a fiókodba.

Egyszerre tudom használni ugyanazon a készüléken a régi és új alkalmazást is?

 

Igen, úgy valósítottuk meg a fejlesztést, hogy ne legyen ütközés a kettő között, így bátran letöltheted az új appot, és megtarthatod a régit is.

Milyen újdonságokat tartalmaz az alkalmazás, mi változott?

 

A legfőbb változás, hogy közvetlenül a kezdőképernyőre, egy alsó menüsorba gyűjtöttük és logikai csokorba rendeztük a fő funkciókat, melyek eddig kissé el voltak rejtve. Ez látszólag nem nagy változás, de sokkal könnyebb kezelhetőséget biztosít.

Ezen kívül a dizájn változott, igyekeztünk letisztultabbá, egyúttal látványosabbá tenni a felületet, hogy jobb felhasználói élményt nyújtson Neked.

Ha az új appot a régi mellé telepítem ugyanarra a készülékre, és áthelyezem a mobiljegyemet vagy bérletemet, elveszítek egyet a két felhasználható áthelyezési lehetőségemből (tokenemből)?

 

Jó hírünk van: ha az új alkalmazást ugyanarra a készülékre telepíted, amelyen aktív a bérleted, egyáltalán nem kell majd áthelyezned, hanem az új alkalmazást megnyitva azonnal aktív bérletként találod meg. Ha másik készülékre telepíted a Simple appot, és erre szeretnéd áthelyezni a bérletedet, az természetesen ugyanúgy áthelyezésnek fog számítani.

Általános információk

 

Hogyan tudom letölteni az alkalmazást?

 

A megújult Simple alkalmazás a Google Play-en és az AppStore-ban is megtalálható, tehát valamennyi olyan Android rendszerű és iPhone okostelefonra telepíthető, melyen az alkalmazás által támogatott verziószámú operációs rendszer fut.

Mire van szükség ahhoz, hogy használni tudjam a Simple alkalmazást?

 

A mindennapi használathoz az okostelefon mellett az alábbiakra van szükséged:

  • internetkapcsolat,
  • regisztrált Simple-fiók,
  • az alkalmazásban elérhető szolgáltatások kifizetéséhez egy saját MasterCard, Maestro, Visa vagy American Express bankkártya.

A fizetési megoldásokról részletesebben a „Hogyan tudok fizetni az alkalmazással?” pontban olvashatsz.

Bármely bank ügyfelei használhatják az alkalmazást?

 

A Simple alkalmazás bárki számára elérhető, aki rendelkezik Simple-fiók regisztrációval és okostelefonnal. Az alkalmazás szolgáltatásaiban bármely hazai vagy külföldi bank által kibocsátott MasterCard, Maestro, Visa vagy American Express bankkártyával lehetséges fizetni. Érintéses mobilfizetésre jelenleg kizárólag OTP Visa bankkártyával használható.

Milyen típusú internetkapcsolattal kell rendelkeznie az okostelefonnak?

 

Mobilinternet vagy Wi-Fi, esetleg más eszközön keresztül megosztott internetkapcsolat segítségével is használhatod az alkalmazást. Az alkalmazás használata alapvetően élő internetkapcsolattal lehetséges, azonban ez nem jár jelentős adatforgalommal számodra. Néhány megvásárolt termék esetén viszont nem kell netkapcsolat ahhoz, hogy elérd őket: a mozijegy, koncertjegy offline állapotban is megnyitható és érvényesíthető, az autópálya-matricát is megtalálod netkapcsolat nélkül. A közlekedési Mobiljegyek érvényesítéséhez viszont szükség van működő internetkapcsolatra.

Régebbi operációs rendszereken is működik az alkalmazás?

 

Fontos, hogy a letöltés előtt meggyőződj arról, milyen verziószámú operációs rendszer fut a készülékeden, és ezt összevesd az adott alkalmazásboltban feltüntetett információval, ahol leírjuk, melyik verziószámú operációs rendszereket támogatja a Simple alkalmazás.

Milyen szolgáltatások érhetők el a Simple alkalmazásban?

 

Az alkalmazásban az alábbi szolgáltatások találhatók (ezek köre folyamatosan bővül):

  • Parkolás: közterületi és zárttéri parkolójegy vásárlás;
  • e-Matrica: autópálya-matrica vásárlás;
  • Autómentés biztosítás
  • Ételrendelés
  • Érintéses mobilfizetés OTP Visa kártyákkal
  • Készülékbiztosítás
  • QR-fizetés
  • Mobiljegy-BKK és országos mobiljegyek
  • Csekkbefizetés (új funkciókkal)
  • Hűségkártyák
  • Taxi
  • Jegy
  • OTP Egészségpénztári feltöltés

Mennyibe kerül a Simple használata?

 

Az alkalmazás letöltése ingyenes, használata során az alkalmazás egyes szolgáltatásainál a megvásárolt termék után kényelmi díjat vagy kezelési költséget számítunk fel.

Ha bármilyen problémám van az alkalmazással vagy használatával kapcsolatban, hová fordulhatok?

 

Probléma esetén Ügyfélszolgálatunk 0-24 órában rendelkezésedre áll. Az appon belül az Irányítópultra kattintva, a Segítség menüpontban találod meg az Ügyfélszolgálat üzenőpaneljét, vagy emailt is írhatsz az ugyfelszolgalat@simple.hu címre. Mielőtt hibajelzésre igénybe veszed ezeket a csatornákat, kérjük győződj meg az alábbiakról:

  • a felmerült probléma idején rendelkeztél-e aktív internetkapcsolattal,
  • megerősítetted-e regisztrációdat,
  • megadtál-e minden szükséges adatot,
  • az alkalmazás legfrissebb verzióját használod-e,
  • van-e elegendő pénz a használni kívánt bankszámládon,
  • azonos email címmel regisztráltál-e a Facebookban, mint a Simple alkalmazásban,
  • ha nem találsz egy rendszerüzenetet vagy visszaigazoló emailt, végignézted-e az almappáidat a Simple profilodhoz tartozó postafiókodban.

Hogyan tegyem meg bejelentésemet az ügyfélszolgálatnál?

 

Telefonos panasz esetén mindenképpen keresd elő regisztrációkor vagy bármely Simple tranzakciód során kapott emailedből egyedi Simple-azonosítódat, ezt meg kell adnod munkatársunknak, regisztrált emailcímed mellett.

A bejelentés során kérjük lehetőleg minél részletesebb információkat adj meg a gyorsabb ügyintézés érdekében: a hibajelenség, esemény körülményeinek pontos leírása, készüléked típusa, operációs rendszered és az alkalmazás verziószáma.

Hol tudom visszakeresni Simple-tranzakciómat?

 

Nyisd meg az alkalmazást, és a Tárcám menüpontban megtalálod valamennyi sikeres tranzakciódat, melyekre akár szolgáltatásokra bontva is szűrhetsz. Ezen kívül emailben is tájékoztatást kapsz minden tranzakciódról, melyek vásárlásról szóló bizonylatnak is alkalmasak.

Kaphatok számlát a tranzakcióimról?

 

Igen, a számlakérést minden egyes tranzakciónál külön kérheted, a számlázási címet a folyamat könnyítése érdekében előre is beállíthatod, de a fizetési oldalon minden esetben ki kell választanod. A számla megérkezésének időpontja szolgáltatásonként eltérhet. A számlát a Billzone.eu szolgáltatón keresztül a Simple alkalmazást fejlesztő OTP Mobil Kft. állítja ki részedre, és küldi el az alkalmazásban regisztrált emailcímedre elektronikus formában.

Elérhető szolgáltatások az alkalmazásban

 

 

Parkolás

 

Hol tudok parkolni az alkalmazással?

 

Magyarország valamennyi közterületi (utcai) parkolójában, valamint jónéhány zárttéri parkolóban tudod igénybe venni a szolgáltatást, mindenütt, ahol a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. biztosítja a szolgáltatást. A Simple a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. hivatalos partnere, így parkolásod azonnal megjelenik a rendszerben.

Hogyan tudom kezelni a rendszámaimat, járműveimet az alkalmazásban?

 

Parkolás, matricavásárlás, vagy biztosításkötés közben is hozzáadhatsz és elmentheted járműved rendszámát az alkalmazásban, amely megjelenik a fiókod „Gépjárműveim” menüpontjában is. Az elmentett rendszámot tudod később szerkeszteni és törölni is. Vigyázz, hogy helyesen add meg a rendszámot, hogy felismerjék a parkolási és útfigyelő rendszerek, és így elkerüld a nem kívánatos bírságot.

Több rendszámot is elmenthetek? Lehet alapértelmezett járművem?

 

Igen, az alkalmazásban bármennyi járművet elmenthetsz, így újabb parkoláskor már csak ki kell választanod a listából azt, amivel éppen parkolni szeretnél. Ha van preferált járműved, amit gyakrabban használsz, alapértelmezett járművet is beállíthatsz a „Gépjárműveim” menüpontban, ha csillaggal jelölöd az adott rendszámot. Ez esetben a következő parkolásindításkor az alapértelmezett rendszám lesz automatikusan kiválasztva – ezt menet közben módosíthatod, de ha az alapértelmezést meghagyod, legközelebb újra az alapértelmezett kocsi lesz a kiválasztott.

Közterületi(utcai) parkolás

 

Hogyan tudok parkolni az alkalmazással?

 

A parkolás indításához internetkapcsolatra lesz szükséged. Parkolj le, majd nyisd meg az alkalmazásban a Parkolás kártyát, és azon belül az Utcai parkolást. Első alkalommal add meg kocsid adatait, majd klikkelj a rendszámra. Ezt követően a zónát megadhatod zónakóddal, cím beírásával, a térképre kattintással, illetve a rendszer automatikusan beállítja a zónakódot helyadataid alapján, ha engedélyezted a helymeghatározást. Utóbbi esetben mindig ellenőrizd, hogy helyes-e a zónakód, a GPS zónahatár közelében téves zónába helyezhet.

Ezután indítsd el a parkolást a „Tovább a fizetésre” gombra kattintva. A számláló ekkortól pörög, viszont a parkolás ebben a pillanatban még nem éles. Ezt követően a „Parkolás élesítése” képernyőn megjelennek a parkolás részletei és a maximálisan fizetendő összeg, valamint az 5 perces időzár. A parkolás tényleges élesítésére ugyanis a fizetési opció kiválasztásával kerül sor, erre 5 perc áll rendelkezésedre. Ekkor kerül zárolásra a maximális fizetendő (befoglalt) összeg számládon. A díjfizetés az első negyed órát követően percalapú, a parkolást bármikor leállíthatod, és csak a tényleges időtartam ellenértéke kerül levonásra számládról, a fennmaradó rész automatikusan felszabadul.

A parkolás menet közbeni leállításához internetkapcsolat szükséges, ha ez nem történik meg, az adott zónában engedélyezett maximális időtartam, vagy a beállított időzítés leteltével automatikusan leáll.

Mi az a befoglalt összeg?

 

A befoglalt összeg az adott zónában tölthető maximális időtartamra kalkulált összeg, és a kényelmi díj összege. Amennyiben nem áll rendelkezésre a zárolt összegnek megfelelő fedezet, a parkolás nem élesedik. A parkolás végeztével csak a parkolás tényleges időtartamának ellenértéke lesz levonva számládról, a különbözet felszabadul. Ennek átfutási ideje általában napon belüli, legfeljebb néhány munkanapot vesz igénybe, a számlavezető bankod gyakorlatától függően.

Mikor indul a parkolás és meddig tart?

 

A parkolás a „parkolás indítása” gombra klikkelve indul, de ténylegesen csak a fizetési mód kiválasztásával élesedik. A parkolás automatikusan leáll, ha eléred az általad beállított időkorlátot, vagy eléri a zónában meghatározott maximális parkolási időt, vagy a díjköteles időszak végét. A parkolást manuálisan a „parkolás leállítása” gombra klikkelve állíthatod le, bármikor. A parkolás ideje alatt az appban láthatod aktív parkolásaid adatait. Az egy percen belül leállított parkolás 0 forintba kerül.

Kaptam SMS-t a bankomtól rögtön a parkolás indításakor, miszerint levonták a még meg sem történt parkolás összegét. Ez hogyan lehetséges?

 

A banki SMS kissé megtévesztő, mivel a maximális parkolási díj zárolását jelenti, a parkolás leállításakor csak a tényleges összeg kerül levonásra. A tényleges díjról többnyire már nem küld SMS értesítést a bank, de számlakivonatodon és a Simple appban a tranzakciós listán ellenőrizheted, mennyibe került a parkolás. Lásd még: befoglalt összeg.

Honnan tudja a parkolóőr, hogy fizetek a parkolásért?

 

A Simple rendszere hivatalos viszonteladóként valós idejű összeköttetésben áll a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. rendszerével, így parkolásod azonnal megjelenik a rendszerben, így a parkolóőr ellenőrző eszközével rendszámodat leolvasva felismeri, ha rendelkezel Simple parkolójeggyel. Jegyedet tulajdonképpen az NMFR-től veszed, a Simple csak közvetít.

Hogyan tudok parkolást előjegyezni?

 

Díjmentes időszakban előre beidőzítheted a parkolást, amely a következő díjköteles időszak kezdetekor indul majd el. Ha időközben meggondolnád magad, törölheted is a beidőzített parkolást, amíg nem indult el. Díjköteles időszakban az előjegyzés nem elérhető, a parkolás ilyenkor mindig a kifizetés pillanatában élesedik.

Tudom időzíteni a parkolójegy lejáratát?

 

Igen, és ezáltal a befoglalt összeg nagyságát is szabályozhatod. A “Parkolás beállítása” képernyőn a “Lejárat” sáv segítségével tudod előre beállítani, hogy mikor álljon le a parkolás, így előre tudni fogod, mennyit fizetsz a parkolásért. Ha nem időzíted a lejáratot, akkor az adott zóna maximumáig fog futni a parkolás. Ez terjedhet egészen az adott napi díjfizetési időszak végéig, vagy a zónában meghatározott maximális parkolási idősáv végéig. A parkolás lejárta előtt 15 és 5 perccel figyelmeztető üzenetet küld számodra az alkalmazás.

Lejár a parkolásom, de még maradnék, hogyan tudom újraindítani?

 

A futó parkolás lejárata előtt 15 perccel megjelenik egy „Újraindítás” gomb a parkolás kártyán, erre kattintva azonos zónában és azónos járműre tudod újraindítani a parkolást anélkül, hogy ezt külön be kelljen állítanod. Vigyázz, hogy az újraindításkor a parkolást ugyanúgy ki kell fizetned, anélkül nem élesedik az újraindítás. Előző parkolásod az újraindítással automatikusan leállításra kerül.

Hogyan tudok számlát kérni a parkolásomról?

 

Legegyszerűbb, ha előre beállítod a „Profil” menüben a számlázási címet, majd minden egyes parkolás során, a fizetési képernyőn kiválasztod az elmentett számlázási címet. Számláidat a tárgyhót követő hónap ötödik napjáig, aggregáltak küldjük el az alkalmazásban regisztrált emailcímedre, elektronikus formában.

Mit tegyek, ha elfelejtettem számlát kérni a parkolás indításakor?

 

Ha tranzakciót követően 15 napon belül jelzed elérhetőségeinken, hogy mégis kérsz számlát, kiállítjuk és elküldjük neked.

Sikeres parkolást hajtottam végre az alkalmazással, mégis megbüntettek. Mit tegyek?

 

Elsősorban ellenőrizd, hogy ugyanabban a zónában parkoltál-e az alkalmazással, amelyben megbüntettek. Az alkalmazás minden parkoláskor figyelmeztet arra, hogy ellenőrizd a zónát, amelyben indítottad a parkolást. Sajnos zónatévesztés esetén nem tudjuk vállalni a felelősséget a bírságért. Minden más esetben jelentkezz ügyfélszolgálatunkon, hogy kivizsgálhassuk az esetet.

Zárttéri parkolás

 

Mi az a zárttéri parkolás, és hol tudom használni?

 

Olyan, sorompóval lezárt parkolók vagy parkolóházak, mélygarázsok, amelyek megtalálhatók a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben. A rendszerben elérhető zárttéri parkolók száma folyamatosan bővül, az alkalmazásban a Parkolás kártyát megnyitva a „Zárttéri parkolás” menüpontban találod meg. Az elérhető zárttéri parkolók listáját a Zárttéri parkolás menüponton belül a „Zóna” menüre kattintva tudod ellenőrizni.

Hogyan tudok zárttéri parkolást indítani az alkalmazással?

 

Valójában sehogy, ugyanis a zárttéri parkolás számlálója akkor indul el, amikor behajtasz a parkolóba, és behajtáskor elkéred a parkolójegyet. Az alkalmazással csak kifizetni tudod a zárttéri parkolást, kihajtáskor.

Hogyan tudom kifizetni a zárttéri parkolást az alkalmazással?

 

Mielőtt kihajtanál a parkolóból, nyisd meg az alkalmazásban a Parkolás-Zárt téri parkolás menüpontot, majd ha még nincs elmentve, akkor mentsd el a rendszámodat, vagy válaszd ki az elmentett rendszámaid közül. Ezután válaszd ki a parkolót, ahol parkolsz. Ha engedélyezve van az alkalmazás számára a GPS, akkor automatikusan felkínálja, ha nincs, akkor egy listából választhatod ki a helyszínt. Ezután a rendszer automatikusan felismeri a rendszám és a helyszín alapján, hogy a Te futó parkolásodról van szó, és felkínálja a parkolás kifizetését. Csak fizesd ki az alkalmazásban elmentett bankkártyáddal, és hajts ki a parkolóból – a sorompónál a rendszámod alapján tudni fogja a rendszer, hogy kifizetted a parkolásodat az alkalmazással, és kienged.

Ha rendszám és parkoló alapján nem kínálja fel a parkolás kifizetését az app, mi a teendő?

 

Ez esetben az alkalmazásban a Zárttéri parkolás felületen meg tudod adni a parkolójegy számát, majd kifizetni a parkolást. Ezután nyugodtan kihajthatsz a parkolóból, a sorompó fel fog nyílni számodra.

E-Matrica

 

Hol és hogyan tudok autópálya matricát venni a Simple appal?

 

Indulás előtt tájékozódj, hogy mely útszakaszok fizetősek, majd a Simple alkalmazás e-Matrcia kártyáját megnyitva – járműved rendszámát és típusát beregisztrálva – igényeidnek megfelelően válaszd ki, hogy milyen matricára van szükséged. Az alkalmazásban megtalálod a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. teljes e-matrica-kínálatát.  (A 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti tehergépkocsikra, vontatókra (ideértve a nyerges vontatót is), valamint az ilyen gépjárműből és az általa vontatott pótkocsiból, félpótkocsiból álló járműszerelvényekre nem vásárolható a Simple alkalmazással úthasználati jogosultság!).

Hová kerül a matrica, és honnan tudom, hogy nem fognak ezzel megbüntetni?

 

Az alkalmazáson keresztül vásárolt autópálya matrica a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. rendszerétől érkezik egyenesen a telefonodba, így a vásárlás pillanatától kezdve szerepel az állami szolgáltató rendszerében. Az autópályák ellenőrző rendszerei éppúgy érzékelik a Simple e-matricáit, mint az egyéb módon vásároltak esetében. A matrica az alkalmazás „Matricáim” menüpontjában landol, onnan bármikor előhívható minden adatával együtt.

Honnan tudja az autópálya ellenőrző szerv, hogy vettem Simple autópálya matricát?

A Simple viszonteladóként a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. rendszeréhez kapcsolódik, így az alkalmazáson keresztül vásárolt autópálya matrica a NÚSZ Zrt. rendszerétől érkezik egyenesen a telefonodba, így az a vásárlás pillanatától kezdve szerepel az állami szolgáltató rendszerében. Az autópályák ellenőrző rendszerei éppúgy érzékelik a Simple matricáit, mint az egyéb módon vásároltak esetében. 

Megjött az SMS a banktól a foglalásról, ezzel meg is van a matrica?

 

Nem, mivel a tranzakció indításakor csak befoglalásra kerül a számládon a matrica díja, de ez még nem jelenti azt, hogy valóban sikeres volt a tranzakció. A vásárlás során mindenképpen várd meg, hogy az alkalmazás visszajelzi a sikeres vásárlást, és ellenőrizd a Matricáim menüpontban a matrica érvényességét. A vásárlásról emailben nyugtát is küldünk a Simple-fiókod emailcímére. Az autópályára való felhajtás előtt tehát mindenképp győződj meg arról, hogy sikeresen végbement a tranzakció, és megjelenik-e matricád az alkalmazásban.

Mikortól érvényes a matrica, amit vettem?

 

Alapesetben a vásárlás pillanatától érvényes, illetve heti/havi matrica esetén későbbi dátumot is beállíthatsz. Visszamenőleg nem érvényes, még egy adott napon belül sem, tehát az e-matricát minden esetben előre, a díjköteles szakaszra való felhajtás előtt kell megváltani. A Simple segítségével ugyan akár az autópályán is megvásárolhatod a matricát, de ezt nem javasoljuk, kivéve ha van érvényes matricád, és egy későbbi időszakra vennél. Az autópályára való felhajtás előtt győződj meg arról, hogy sikeresen végbement a tranzakció, és megjelenik-e matricád az alkalmazásban.

Úgy tudom, hogy a matricát kinyomtatva is a kocsiban kell tartanom. Hogyan nyomtathatom ki a Simple-matricát?

 

A matricát nem szükséges kinyomtatnod. Ha szükséged van a vásárlásról szóló bizonylatra, a matrica vásárlásakor a Simple-től kapott emailben található link segítségével kinyomtathatod.

Éves autópálya matricát vettem júniusban, mégis azt írja a rendszer, hogy lejár január végén. Miért?

 

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. díjtáblázata szerint az éves jogosultság a tárgyév első napjától, későbbi vásárlás esetén pedig a vásárlás időpontjától a tárgyévet követő év január 31. napjának 24. órájáig (összesen 13 hónap, amennyiben a vásárlás tárgyév január 1-jén történik).

Elrontottam a rendszámot/kategóriát/rendszámcsere történt/átíratnám, mit tegyek?

 

Minden ilyen esetben a Nemzeti Útdíjfizetési Zrt. az illetékes, keresd az ügyfélszolgálatukat: www.nemzetiutdij.hu

Számlát hogyan kaphatok a matricáról?

 

Állítsd be a számlázási címet Simple profilodban, majd a vásárlás során, a fizetési képernyőn válaszd ki a kívánt számlázási címet. Akár új címet is rögzíthetsz, vagy módosíthatod a korábban megadottat. Fontos, hogy minden tranzakció során külön ki kell választani a számlázási címet. A tranzakció végrehajtását követően azonnal megkapod az alkalmazásban regisztrált emailcímedre a számlát. Utólagos számlakérésre a tranzakciót követő 30 napon belül van lehetőséged ügyfélszolgálati elérhetőségeinken.

Közlekedési Mobiljegy 

 

Milyen típusú jegyeket tudok venni a Simple Mobiljegy szolgáltatásában?

 

Különféle típusú fővárosi és vidéki jegyeket és bérleteket (BKK, Volán és egyéb szolgáltatók), városi és város környéki közösségi közlekedésre. A kínálat folyamatosan bővül, az aktuálisan elérhető jegyeket és bérleteket a lap alján találod.

Van különdíja a Simple Mobiljegy használatának?

 

Nem számolunk fel sem tranzakciós, sem kezelési költséget az alkalmazásban a Mobiljegy vásárlásokért.

Mi kell ahhoz, hogy használhassam a Simple Mobiljegy funkcióját?

 

Android 5.0, vagy iOS 12 vagy újabb operációs rendszerű, működőképes kamerával, és aktív internetkapcsolattal rendelkező telefonra lesz szükséged. Emellett szükséged lesz egy Simple fiók regisztrációra.

Mivel tudom kifizetni a mobiljegyemet?

 

Bármely bank által kibocsátott VISA, MasterCard, AMEX típusú bankkártyáddal fizethetsz a Simple fiókodon keresztül, a kártyát el is mentheted a későbbi vásárlásokhoz

Hogyan kapom meg a mobiljegyet, ki kell nyomtatnom?

 

Nem kell kinyomtatnod semmit, a megvásárolt jegy vagy bérlet a mobilodban, a Simple alkalmazásban landol, onnan megnyitva tudod érvényesíteni és felmutatni az ellenőrnek.

Mikortól érvényes, és hogyan tudom érvényesíteni a mobiljegyet?

 

A különböző típusú jegyek és bérletek érvényessége eltérő lehet.

A bérleteket és heti, napijegyeket leghamarabb a vásárlástól számított 2 perc elteltével tudod használni utazáshoz. Bérletek és napijegyek esetén az érvényesség kezdő időpontját vásárláskor tudod beállítani, így későbbi érvényességi dátumra is vásárolhatsz.

Az eseti jegyeket (vonaljegyek, időalapú jegyek) azonnal felhasználhatod, két évig felhasználhatók.  Arra vigyázz, hogy még felszállás előtt érvényesítsd őket a kód leolvasásával, mert a buszok belsejében nincs QR-kód.

Az időalapú vonaljegyek (30 és 90 perces BKK vonaljegyek) az érvényességi időn belül bármikor érvényesíthetők újabb utazáshoz.

Mit kell tennem, hogy felszállhassak a metróra?

 

Nyisd meg a Simple alkalmazást, nyisd meg a bérletet, és válaszd a “Metróra szállok” opciót. Ezután válaszd ki a listából a metrómegállót, ahol éppen felszállni készülsz, és máris megjelenik a bérlet-animáció, amit fel kell mutatni az ellenőrző személyzetnek a metró bejáratánál.

Az alkalmazás GPS segítségével felkínálja a közeli metrómegállókat, a gyakran használt megállókat pedig kedvencnek is jelölheted, így gyorsabban eléred őket legközelebb.

Első ajtós buszra hogyan jutok fel?

 

Nyisd meg a Simple alkalmazást, keresd meg a használni kívánt érvényes mobiljegyet, és válaszd a „kódbeolvasás felszálláshoz” gombot, majd olvasd le a kihelyezett kódot a busz oldaláról. A képernyőn megjelenő animált ábrát mutasd fel a sofőrnek, akinél azonos ábra kell, hogy megjelenjen.

Mit kell felmutatnom az ellenőrnek, aki menet közben ellenőriz?

 

Az érvényes mobiljegyet megnyitva a „Felmutatás az ellenőrnek” gombra kattintva jelenik meg a mobiljegy egyedi jegykódja, ezt olvassa be az ellenőr a saját készülékével. Napijegy és bérlet esetén arra az igazolványodra is szükség van, aminek a számát a vásárláskor megadtad az alkalmazásban.

Mik ezek a színes ábrák, amik megjelennek?

 

Ezekkel tudod bizonyítani a járművezetőnek, vagy a metró bejáratánál lévő személyzetnek, hogy mobiljegyed érvényes.

Volt érvényes mobiljegyem, de nem tudtam felmutatni, mert lemerült a telefonom. Utólag lehetséges ez?

 

A bérleteket utólag is bemutathatod, a pótdíjazástól számított 5 munkanapon belül a BKK pótdíjfizetésre kijelölt ügyfélközpontjaiban. Utólagos bemutatáskor szükséges a pótdíjcsekk, továbbá be kell mutatni a pótdíjazás időpontjában érvényes mobiljegyet és a hozzárendelt arcképes igazolványt.

Másik mobilon vettem a bérletet, de cseréltem, vagy a másik mobilom van nálam, ilyenkor is el tudom érni a bérletemet?

 

A napijegyek és bérletek két alkalommal helyezhetők át másik készülékre az érvényességi időszakon belül, így ha mobilt cserélsz, az új telefonra a Simple applikációt letöltve, és a Simple fiókodba belépve át tudod helyezni a napijegyet vagy bérletet. Ehhez csak válaszd ki az áthelyezni kívánt jegyet vagy bérletet, és nyomj rá az „Áthelyezem erre a készülékre” gombra.

Másvalakinek tudok bérletet vagy jegyet venni?

 

Repülőtéri (100E) vonaljegyet igen. Akár több jegyet is megvásárolhatsz, fontos azonban, hogy utazáskor minden egyes jegyet külön-külön kell érvényesíteni. Éppen ezért javasoljuk, hogy a gördülékenyebb használat érdekében mindenki saját felhasználói fiókkal, saját eszközön vásárolja meg és használja jegyét.

A napijegyek és a bérletek személyhez kötöttek, ezért azokat minden ügyfélnek ajánlott saját felhasználói fiókján belül megvásárolnia saját magának.

Csak magánszemély nevére vagy cég (munkáltató) nevére is kérhetek számlát?

 

Mindkettőre van lehetőség. Fontos különbségtétel, hogy szociálpolitikai és üzletpolitikai támogatásban részesülő díjtermékek esetén számla csak magánszemély részére állítható ki. A számlát a Simple fiókban regisztrált emailcímre küldi ki a rendszer.

Milyen adatokra van szükségem a vásárláshoz?

 

Csak a bérletek és napijegyek esetén kell külön igazolványszámot megadni. Fizetéskor a bankkártyád adataira lesz szükséged, ha még nincs Simple fiókban elmentett bankkártyád.

Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?

 

A Simple ügyfélszolgálatán jelezheted észrevételeidet.

Vissza tudom-e váltani a megvásárolt jegyemet, bérletemet?

 

Az érvényes díjtermékek a 2 perces technikai késleltetés időtartama alatt, illetve érvényességi idejük kezdetéig visszaválthatóak. Jegyek esetén amennyiben még nem került érvényesítésre, a felhasználó által visszaválthatók. Minden esetben a „még nem érvényes” termékek között ki kell választani a megfelelő tételt, és a visszaváltás gombra kattintani. A díjtermék a lejártak közé kerül, visszaváltott státusszal törlésre, a tranzakció pedig sztornózásra kerül, így a vásárlás során használt bankkártyán jóváírásra kerül az összeg a felhasználó számlavezető bankjának elszámolási rendjének megfelelően.

Mi a teendő, ha a bankomtól értesítést kapok a fizetett összeg terheléséről, de az alkalmazásban nem jelent meg a megvásárolt jegy vagy bérlet?

 

Először ellenőrizd az applikáción belül a még nem érvényes jegyek között a megvásárolt jegyet vagy bérletet. A vásárlás összegét a bankszámlán először csak zárolják (erről értesítést kapsz a bankodtól a vásárlás pillanatában), a bank viszont csak akkor könyveli a terhelést, amikor a tranzakció sikerességéről meggyőződött. Abban az esetben, ha a még nem érvényes jegyek között sem jelent meg a vásárlás, akkor a zárolt összeget a bank várhatóan néhány napon belül feloldja. Ilyen esetben kérjük fordulj a számlavezető bankodhoz.

Csekkbefizetés

 

Milyen csekket tudok befizetni a Simple alkalmazással?

 

Minden olyan postai csekket, amin található QR-kód. 

Miért kér adatokat a Simple néhány csekk befizetéséhez?

 

2021. júniusától egyes postai csekkeknél a QR-kód beolvasása után adatok megadására lehet szükség, mint megbízó neve, címe, a befizetőazonosító vagy a fizetendő összeg (amennyiben ezen adatokat a csekk kibocsátója a gyártás során nem illesztette be a QR-kódba). Ezeket a részleges csekkeket csak a Simple alkalmazással lehet befizetni, mivel a Simple app nem támogatja őket. 

A csekket teljesen kitöltve kaptam, mégis be kell írnom néhány adatot, miért?

 

Az adott csekkre minden bizonnyal utólag nyomtatta rá a szolgáltató a hiányzó adatokat, ezért a postai QR kód nem tartalmazza őket, így az alkalmazás sem tudja beolvasni. A Simple alkalmazásban az adatok kitöltésével gond nélkül befizetheted az ilyen csekket (a Simple alkalmazás nem kínálja fel ezt a lehetőséget).

Hogyan tudom megállapítani a csekk típusát?

A csekk típusát a csekk jobb alsó sarkában lévő szám alapján tudod megállapítani: az <51>-es kód teljesen kitöltött csekknek számít, az <52>, <54> és <55> számozásúak részlegesen kitöltött csekkek és manuálisan kell bevinned a hiányzó adatokat (annak ellenére hogy a szolgáltató esetleg utólag rányomtatta ezeket), az <53>-as csekkek pedig elektronikus fizetésben nem értelmezettek, és a postán tudod őket csak befizetni.

Honnan tudja a csekket kibocsájtó szervezet, hogy tényleg befizettem az alkalmazáson keresztül?

 

Rendszerünk a Magyar Posta rendszerével van összekötve, így a csekk befizetéséről mindenképp tudomást szerez a csekk kibocsájtója, és a díjat is megkapja természetesen, éppúgy mintha postán, személyesen fizetnéd be a csekket.

Milyen visszaigazolást kapok a csekkbefizetésről?

 

Egyfelől minden befizetett csekket ellenőrizhetsz a Befizetett csekkjeim menüpontban, az alkalmazásban a Tranzakcióim/Vásárlásaim története menüpontban.
Emellett a sikeres fizetésről a magyar Postától is kapsz egy visszaigazoló emailt a Simple-fiókodban regisztrált email-címedre, ezt szükség esetén később is újra tudod kérni egy gombnyomással.

Mikor fizethetem be a csekket az alkalmazással?

 

Online szolgáltatás lévén, bármikor, amikor kedved tartja, nem kell alkalmazkodnod a posták nyitvatartási idejéhez.

Hogyan fizethetem ki a csekket?

 

Ahogy az alkalmazás többi szolgáltatásában, itt is bármilyen bankkártyával kifizetheted a számláidat.

Későbbi befizetéshez is elmenthetem a csekket az alkalmazásban?

 

Igen, a Simple alkalmazásban már elérhető ez a funkció: ha megérkezett a csekk, csak olvasd be a QR kódját, és válaszd az „Elmentem későbbre” opciót. Így amikor valóban szeretnéd befizetni a csekket, már csak az alkalmazást kell megnyitnod, és a „Befizetésre vár” menüpontban megtalálhatod, és befizetheted az esedékes csekket.

 

Hogyan tudom megkülönböztetni a mentett csekkjeimet?

 

A csekk elmentésekor tetszés szerint elnevezheted a csekket, így könnyen megtalálod majd a mentett csekkjeid között, ha több ilyened is van elmentve.

Autómentés biztosítás

 

Mi szükséges ahhoz, hogy a Simple rendszerében Autómentés biztosítást köthessek?

 

Egy megerősített Simple-fiók regisztrációra és a feltételeknek megfelelő autóra van szükség, melynek rendszámát el kell mentened Simple-fiókodba.

Milyen autóra köthetek biztosítást?

 

Csak Magyarországon forgalomba helyezett, érvényes forgalmi engedéllyel és rendszámmal rendelkező, saját használatú autóra. Külföldi rendszámú járműre tehát nem köthető biztosítás.

Milyen típusú járműre köthetek biztosítást?

 

Olyanra, amelynek a tömege nem haladja meg a 3,5 tonnát (személygépkocsi, személygépkocsi (+7fő), kisteherautó).

Régi kocsira is lehet biztosítást kötni?

 

Igen, a Simple Autómentés biztosítást akár 15 évnél idősebb autóra is megkötheted. Ezekre a kocsikra Alap csomagot köthetsz, ami Magyarországon belül kínál autómentést évi egy alkalommal.

Hogyan tudom kifizetni a biztosítást?

 

Simple-fiókban regisztrált bankkártyáddal vagy a fizetési folyamat közben megadott bankkártya-adatokkal. A bankkártyát el is mentheted Simple-fiókodba későbbi vásárlásokhoz.

Mikor lép életbe a biztosításom a kötést követően?

 

Alapesetben nem azonnal, hanem a kötés után két nappal lép életbe a biztosítás. Ezt érdemes figyelembe venned a tervezésnél. Ha egy hosszabb bel- vagy külföldi útra mész, mindenképp két nappal az indulás előtt kösd meg az Autómentés biztosítást!

Ha viszont a Simple alkalmazásban előzőleg autópálya-matricát veszel, ugyanarra a rendszámra a vásárlását követően 24 órán át 20% kedvezménnyel köthetsz biztosítást, bármely csomagra (a kedvezmény az 1.40.0 vagy későbbi alkalmazásverziókkal érhető el). Ez esetben azonnal életbe lép a biztosítás is.

Egyszerre hány biztosítást köthetek egy autóra?

 

A Simple-ben egy rendszámra csak egy biztosítást köthetsz. Erre különböző felhasználói fiókok esetén sincs lehetőség, azaz két felhasználó sem tud biztosítást kötni ugyanarra a rendszámra.

Felmondhatom a biztosítást?

 

A biztosításkötést követő 14 napon belül kezdeményezheted a biztosítás felmondását a Simple ügyfélszolgálatán, amennyiben nem történt közben kárbejelentés. A biztosítás díját visszautaljuk a számládra. A felmondáshoz a szerződésszámra lesz szükséged, melyet megtalálsz az alkalmazásban és a biztosításról küldött e-mailes nyugtában is.

Magyar a rendszámom, mégsem tudok biztosítást kötni, mi lehet a baj?

 

Ennek több oka is lehet, kérjük, fordulj a Simple ügyfélszolgálatához!

Eladtam az autómat, miközben volt rá élő biztosítás.

 

Ha eladod az autódat, a biztosítás tovább él, vagyis az új tulajdonos is igénybe veheti az asszisztenciaszolgáltatást. Az új autódra új biztosítást kell kötnöd.

Ki szolgáltatja a Simple Autómentés biztosítást?

 

 

A biztosításkötési, fizetési és felmondási folyamatot az OTP Mobil Kft., az automentéssel kapcsolatos szolgáltatásokat a Groupama Biztosító Zrt. szolgáltatja.

Autómentés– mit csináljak ha lerobbantam?

 

Ha elakadtál az úton, nincs más dolgod, mint felhívni a normál díjas +36 1 224 7640-es telefonszámot. Éjjel-nappal telefonálhatsz Magyarország és az EU területén belül bárhonnan. Nem kell automatával bajlódnod, egyből a Groupama Biztosító Asszisztenciavonal munkatársához kapcsolnak, akivel természetesen magyarul beszélhetsz.

Egy rövid azonosítás után (a nevedre, a telefon- és rendszámodra, valamint a szerződésed számára lesz szükség) máris megkapod a szükséges segítséget. Megkönnyítheted a biztosító dolgát, ha a GPS-koordinátáidat is megadod és pontos leírást adsz a hiba jellegéről. Ha Komfort vagy Prémium csomagod van, a hívás költségét max. 15 000 Ft-ig visszatérítik.

A segítség a lehető legrövidebb időn belül a helyszínre érkezik. Ha lehetséges, azonnal el is hárítják hibát, például bebikázzák a kocsidat vagy kicserélik a defektes kereket. Ha a helyszínen nem orvosolható a probléma, akkor elvontatják egy szervizbe. Ez lehet a legközelebbi műhely, de kérheted azt is, hogy a saját szerelődhöz vigyék az autót (Alap csomag esetében viszont csak 50 km-en belül). Ha Prémium csomagod van, külföldről is hazahozzák a lerobbant kocsidat.

Hol találom a szerződésszámot?

 

A Simple alkalmazásban a „Biztosításaim” menüpontban, az adott biztosítást megnyitva láthatod a biztosítás adatait, köztük a szerződésszámot, amit autómentés kérésekor meg kell adnod.

Mi történik velem és az utasaimmal?

 

Természetesen senki sem marad az út szélén. Szerveznek nektek szállást, esetleg tovább- vagy hazautazást, Komfort és Prémium csomagnál pedig ennek költségeit is állják az adott biztosítási csomag keretéig. Ha Alap csomagot vettél, akkor a szervezésben kapsz segítséget.

A javítás költségeit is fedezi a biztosítás?

 

Ha a probléma a helyszínen megoldható, vagyis be kell bikázni az autódat vagy ki kell cserélni egy kereket, akkor ezért természetesen nem kell fizetned. A Prémium csomagban a gumiszerviz költségeit sem kell fizetned. Minden egyéb esetben azonban csak a szervizbe vontatást tartalmazza a biztosításod, a javításért kapott számlát neked kell állnod. Részletes leírást itt találsz erről.

 

Készülékbiztosítás

 

Milyen telefonra köthetek biztosítást?

 

Szinte bármilyen típusú és korú érintőképernyős okostelefonra köthetsz biztosítást, ha a készülék kijelzője ép. Azt, hogy a készülékedre köthetsz-e biztosítást, úgy tudod ellenőrizni, ha egyszerűen elindítod a Simple alkalmazásban a készülékbiztosítás szolgáltatást. Ha az alkalmazás felkínálja a biztosítási csomagokat, akkor köthetsz biztosítást. Ha viszont azt jelzi, hogy „erre készülékre jelenleg nem tudunk biztosítást ajánlani”, akkor nem lehetséges a biztosításkötés.

Miért nem tudok biztosítást kötni a telefonomra?

 

A biztosítható készülékek listáját a Magyar Posta Biztosító Zrt. határozza meg, és alapvetően csak a gazdaságosan javítható vagy cserélhető készüléktípusokra és márkákra köthető biztosítás. A biztosítható készülékek listája folyamatosan frissül, az újabb modellek megjelenésével körük folyamatosan bővül, ám az alkatrész-ellátástól függően bizonyos készülékek előbb-utóbb lekerülnek róla.

Mi történik, ha a már korábban biztosított készülékem kikerül a biztosítható készülékek listájáról?

 

Ezt a folyamatot avulásnak nevezzük. Ilyenkor értesítést kapsz arról, hogy a készülék avulás miatt tovább nem biztosítható, és a megkötött szerződés a szerződéskötés évfordulójának napjával felmondásra kerül. A felmondás napjáig a biztosítás tovább él, és a hozzá esetlegesen kapcsolódó részletfizetési kötelezettség is fennáll.

Milyen időtartamra szól a biztosítás, és mikor szűnhet meg?

 

A biztosítási szerződés határozatlan időre szól. A biztosítás megszűnhet akkor, ha érdekmúlás következik be (lopás káresemény vagy javíthatatlan törés, illetve készülék eladása esetén) illetve ha akár a biztosított, akár a biztosító (avulás esete) évfordulóra felmondja a szerződést.

Régebbi telefonra is köthetek biztosítást?

 

Igen, a Simple alkalmazással nem csak újonnan vásárolt érintőképernyős okostelefonokra, hanem régebbi típusokra is köthető készülékbiztosítás, ha megfelelő az állapotuk.

Csak a saját telefonomra köthetek biztosítást?

 

A Simple készülékbiztosítás az adott telefonhoz kötött, amelyre telepítve van az alkalmazás, így célszerű saját részre megkötni. A biztosítás megkötésekor meg kell adni a készülék IMEI számát, valamint a nevedet és a szállítási címedet, ahová káreseménykor érkezik majd a futár a készülékért.

Sérült készülékre is köthetek biztosítást?

 

Nem.

Nem magyar állampolgárként is megköthetem?

 

A készülékbiztosítás feltétele magyarországi lakcím megadása a szerződéskötés során, ahol a futár át tudja venni a készüléket káresemény esetén.

Milyen káreseményeket fedez a biztosítás?

 

Az Alap csomag képernyőtörés ellen, az Extra csomag képernyőtörés és lopás ellen biztosít.

Mi számít képernyőtörésnek?

 

A képernyőtörés akkor minősül biztosítási eseménynek, ha a készülék képernyője teljes hosszában vagy szélességében elreped, vagy jól látható módon sérülést szenved (lepattan, erősen karcolódik), vagy pókhálósan törik, illetve ha az akkumulátor felfújódása miatt a széleken végigreped.

Hogyan történik a javítás?

 

Képernyőtörés esetén a biztosító szervizpartnerén keresztül gondoskodik a sérült képernyő cseréjéről. A szervizpartner futárszolgálat segítségével a szállítási címen (mely kizárólag Magyarországi cím lehet) felveszi, és a szervizbe szállítja a sérült mobiltelefont, ahol a szervizpartner elvégzi a képernyő cseréjét, majd szintén futárszolgálattal visszajuttatja a megjavított készüléket a tulajdonosának.

Mi történik, ha nem javítható a készülék?

 

Amennyiben a készülék gazdaságosan nem javítható – mert a képernyő cseréjének költsége meghaladja a cserekészülék értékét – a biztosító készülékpótlás szolgáltatást nyújt. Ilyen esetben a biztosító a szervizpartnerénél a kárrendezés időpontjában rendelkezésre álló készülékek és a biztosított készülék kárkori értékének függvényében azonos, vagy hasonló műszaki paraméterekkel rendelkező új, felújított vagy egyéb hibátlan cserekészüléket ad a Biztosított tulajdonába a használhatatlanná vált készülék helyett, annak végleges pótlása céljából – a Biztosított által megfizetendő önrész mellett.

Hányszor vehetem igénybe a javítást és/vagy készülékcserét?

 

Az Alap csomag esetén a biztosító az egyéves biztosítási időszakon belül egy képernyőcserére, valamint gazdasági totálkár esetén egy készülékpótlásra van lehetőség. Extra csomag esetén a biztosító az egyéves biztosítási időszakon belül egy képernyőcsere szolgáltatást, valamint egy készülékpótlás szolgáltatást nyújt.

Milyen típusú lopások ellen biztosít az Extra csomag?

 

Az új és használt mobiltelefonokra is köthető készülékbiztosítás extra csomagja képernyőtörés mellett betöréses lopás, rablás, zsebtolvajlás, kifosztás biztosítási esemény esetén nyújt fedezetet. A fenti esetekben a biztosító készülékpótlást biztosít. A kárbejelentéshez rendőrségi jegyzőkönyvet szükséges csatolni a kárbejelentő felületen.

Hogyan kapom meg a cserekészüléket?

 

A biztosító a szervizpartnerén keresztül, futárszolgálattal juttatja el a biztosítottnak a kárrendezés időpontjában rendelkezésre álló készülékek, és a biztosított készülék szervizpartner által megállapított kárkori értékének függvényében azonos, vagy hasonló műszaki paraméterekkel rendelkező új, felújított vagy egyéb hibátlan cserekészüléket, annak végleges pótlása céljából – a Biztosított által megfizetendő önrész mellett.

Hogyan tudom bejelenteni a káreseményt?

 

A káreseményt a hellomobil.hu/karbejelentés oldalon kell bejelenteni, haladéktalanul a káreseményt követően, de legkésőbb 5 napon belül. A bejelentéshez előbb regisztrálnod kell a hello.hu honlapon, lehetőleg a Simple alkalmazásban regisztrált emailcímeddel.

Ha ellopták a mobilomat, kell róla rendőrségi jegyzőkönyv?

 

Igen, a hello.hu oldalon fel tudod tölteni a rendőrségi jegyzőkönyvet. Enélkül a kárigényedet a biztosító nem tudja elfogadni.

Mikor lép életbe a biztosítás?

 

A kockázatviselés a vásárlás másnapján kezdetét veszi, de a biztosítónak jogában áll 15 napon belül felülvizsgálni és felmondani a szerződést.

Mi az az önrész?

 

A Biztosítás nem fedezi a teljes kárt, az önrész az az összeg, amit neked kell állnod, ha kárigényt nyújtasz be. Az önrész mértéke minden csomagunkban 15%.

Mitől függ az önrész mértéke?

 

Az önrész mértéke minden biztosítási csomagunkban 15 %.

18 év alatti személy készülékére is köthetek biztosítást?

 

Igen, köthető 18 év alatti személy készülékére is biztosítás, ám felhívjuk a figyelmedet arra, hogy a biztosító kockázatviselése nem terjed ki olyan kárra, ami olyan telefonban következik be, amelyet 14 év alatti személyre bíztak. Ide tartozik különösen az iskolában történő lopás, megrongálódás, ha a készülék a biztosított 14 év alatti hozzátartozójánál volt.

Mi történik akkor, ha külföldön éri kár a telefonomat?

 

A biztosítási fedezet a külföldi tartózkodás kezdetétől számított 60 naptári napig áll fenn, és ekkor is fontos tudnivaló, hogy a biztosítási eseményt haladéktalanul, de legkésőbb a tudomásra jutástól számított 5 napon belül be kell jelentened a biztosítónak. Jogtalan eltulajdonítás (lopás, zsebtolvajlás, kifosztás) és rablás esetén a káresemény észlelését követően köteles vagy feljelentést tenni a rendőrségen, és az eltulajdonított készüléket azonosíthatóan megjelölni, majd a kárjelentés során a külföldi hatóság által kiállított jegyzőkönyvet (az azonosíthatóan megjelölt készülék feltüntetésével) a kárbejelentéshez csatolni.

Kiterjed-e a biztosítás arra, ha vízbe ejtem a telefonom, esetleg szoftveresen sérül?

 

Sem vízbe ejtett telefonra, sem szoftveres hibákra nem terjed ki a Simple Készülékbiztosítás.

Melyik biztosító biztosítja a biztosítást?

 

A Simple Készülékbiztosítás biztosítási szolgáltatását a Magyar Posta Biztosító Zrt. nyújtja.

QR-vásárlás

 

Mire jó a QR vásárlás funkció az alkalmazásban?

 

Jelenleg a SimplePay felületén indított webes vásárlásaidat tudod kiegyenlíteni általa abban az esetben, ha a „QR kódos fizetés” opciót választod a fizetési felületen. Ekkor megjelenik egy egyedi QR kód a képernyőn, ami tartalmazza a fizetési adatokat. Ezt a kódot kell csak leolvasnod az alkalmazás „QR vásárlás” szolgáltatását megnyitva, és máris az alkalmazás fizetési felületén találod magad, ahol bármely bankkártyáddal kifizetheted a vásárlást.

 

 

Hűségkártya

 

Miért nem találom a megszokott helyén, a főképernyőn a Hűségkártyákat?

 

A megújult Simple alkalmazásban új helyre került a Hűségkártya funkció, az új Tárcám menüpontba, a bankkártyák, megvásárolt jegyek és egyéb olyan elemek közé, amelyeket általában a fizikai tárcájukban tárolnak az emberek. A Tárcám menüpont könnyen elérhető a főképernyő alsó navigációs menüjéből, a fontos hűségkártyák pedig továbbra is kitűzhetők a telefon képernyőjére, így az alkalmazás megnyitása nélkül is elérhetők.   

Milyen kártyákat tudok tárolni a Simple alkalmazásban?

 

Bármilyen kártya tárolható az appban, de elsősorban azon hűség-, tagsági vagy klubkártyák tárolhatók, melyek vonalkóddal vagy azonosító számmal vannak ellátva.

Miért szerepelnek az appban kártyasablonok, amelyek közül választhatok?

 

Hogy megkönnyítsük a dolgodat, igyekeztünk minél több létező kártyát előre beépíteni a rendszerbe. Az előre definiáltak közt nem szereplő típusú kártyát a fent leírt módon viheted fel a rendszerbe, befotózással képet is csatolhatsz hozzá.

Hogyan működik a Simple Hűségkártya szolgáltatása?

 

A tárcádban hordott kártyák nagy részének használatához valójában nincs szükség a fizikai kártyára, elég hozzá annak azonosító számsora, vagy vonalkódja. A Simple beolvassa a fizikai kártyán lévő vonalkódot és létrehozza annak virtuális mását az alkalmazásban, vagy a manuálisan felvitt kódszámhoz generál vonalkódot, amely megegyezik a kártyán lévő vonalkóddal (ha van rajta ilyen). A Simple Hűségkártya szolgáltatása abban segít, hogy ilyen kártyáid többségét kényelmesen, egy helyen tárolhasd a telefonodban. Így mindig kéznél lesznek, ha szükség van rájuk. Ha a képernyőre teszed a kártya ikonját, internetkapcsolat nélkül is előhívhatod az adott kártya vonalkódját.

Milyen kártyát nem lehet a Simple alkalmazásban eltárolni?

 

Bármilyen kártyát lehet a Simple-ben tárolni, azonban azok elfogadása minden esetben az adott elfogadóhelyen múlik. Azokat a kártyákat, amelyek érvényesítéséhez nem elég a vonalkód vagy az azonosítószám bemutatása, így például a chipet tartalmazó vagy matricás kártyákat szintén eltárolhatod ugyan, de azokat nem tudod majd érvényesíteni. A Simple alkalmazásban tárolt hűségkártyák elfogadása minden esetben az adott elfogadóhelyen múlik.

Mit tegyek, ha a valahol nem fogadják el elektronikus formában a hűségkártyát?

 

A hűségkártyáknak több típusa létezik, a Simple alkalmazás azokat célszerű tárolni, amelyek érvényesítéséhez a vonalkód vagy azonosítószám elegendő. A chippel működő, vagy matricagyűjtő kártyákat felviheted ugyan, de értelemszerűen nem tudod érvényesíteni az alkalmazás segítségével. A vonalkódos vagy számkódos virtuális hűségkártyákat legtöbb esetben elfogadják, ezt azonban nem tudjuk garantálni. Ha valahol nem fogadják el az appban eltárolt kártyát, kérjük jelezd ügyfélszolgálatunkon!

Taxi

 

Mire használhatom a Taxi szolgáltatást?

 

Okostelefonod segítségével rendelhetsz taxit Budapest területén (kivéve Liszt Ferenc repülőtér), GPS alapú helymeghatározással, de manuálisan is beírhatod a kívánt címet. A rendelés leadását követően térképen nyomon követheted taxid útvonalát. A fuvar végeztével a Simple alkalmazáson keresztül, bankkártyáddal fizethetsz a taxiért. A taxirendeléshez internetkapcsolat szükséges. A Simple alkalmazás Taxi szolgáltatását a Főtaxi nyújtja. 

Honnan tudom, hogy elindult-e a taxi?

 

Ha a taxis felvette a rendelést, a zöld sávban „A taxis elindult a megadott címre” szöveg látható, alatta pedig megjelenik a taxi típusa és rendszáma, a térképen pedig a taxit jelző ikon. Szükség esetén a telefon ikonra kattintva felhívhatod a taxi társaság diszpécserszolgálatát. 

Hogyan megy végbe a fizetés?

 

A fizetési tranzakciót a taxisofőr indítja el azzal, hogy a saját eszközén rögzíti a fuvardíj összegét, mire Nálad automatikusan a „Fizetés” képernyőre ugrik az app a megadott összeggel. Válassz fizetési módot, amivel kifizeted a fuvart. A taxis ezt követően értesítést kap az összeg kifizetéséről, Nálad is megjelenik a sikeres fizetési tranzakció képernyő. Ezt követően a tranzakció visszakereshető a Főtaxinál, Te pedig a tranzakcióim menüpontban tudod ellenőrizni, hogy az összeg kifizetésre került-e. Készpénzzel is fizethetsz, ha úgy adódik, de ezt jelezned kell előre. 

Mire jó a kalkulátor funkció?

 

A kalkulátor funkció segítségével tudod megbecsülni a várható fuvardíjat az úti cél megadásával. A kapott eredmény csak becslés a felhasználónak. A taxirendelés a kalkulátor képernyőről is elindítható. 

Hogyan kérhetek számlát a fuvarról?

 

Számlát a taxisofőrtől kérhetsz a fuvar végeztével, a Simple alkalmazáson keresztül erre nincs lehetőség. 

SuperShop

 

Milyen típusú SuperShop kártyát menthetek el a Simple alkalmazásban?

 

A Simple appban az e-mailben kapott SuperShop kártyaszámot, vagy plasztik SuperShop kártya számát lehet elmenteni.

Mire lehet használni a SuperShop kártyát a Simple alkalmazásban?

 

  • Az alkalmazásban generált QR-kóddal pontgyűjtésre a fizikai elfogadóhelyeken (boltok, benzinkutak),
  • SuperShop pontegyenleg lekérdezésére,

A Simple alkalmazás bizonyos szolgáltatásaiban pontbeváltásra és pontgyűjtésre – erre vonatkozóan honlapunkon adunk tájékoztatást.

Az alkalmazás mely szolgáltatásaiban válthatok be SuperShop-pontokat?

 

Az érintett szolgáltatások köre változó lehet, erre vonatkozóan honlapunkon adunk tájékoztatást.

Az alkalmazás mely szolgáltatásaiban gyűjthetek SuperShop-pontokat?

 

Az érintett szolgáltatások köre változó lehet, erre vonatkozóan honlapunkon adunk tájékoztatást.

Hogyan tudom használni a SuperShop kártyámat az alkalmazásban?

 

Azoknál a szolgáltatásoknál, ahol lehetőség van a SuperShop pontok beváltására, vagy pontok gyűjtésére ott lehetőséged van a kártyádat elmenteni, de elmentheted a SuperShop kártyádat az alkalmazásban a Tárcám/SuperShop menüpontban is, majd indítsd el a megfelelő szolgáltatásban a vásárlást. A fizetési összegző képernyőn ekkor megjelenik a SuperShop pontbeváltás, erre kattintva tudod beállítani, hogy mennyi pontot szeretnél elkölteni az adott vásárlás során. A fennmaradó összeget bankkártyáról fizetheted ki.

Nincs annyi pontom, amennyibe kerül a termék, így is fel tudom használni a pontjaimat?

 

Igen, a Simple alkalmazással az adott vásárlás részösszegét is kifizetheted SuperShop pontjaiddal, a fennmaradó összeget pedig bankkártyáról fizetheted ki.

Hol tudom ellenőrizni a vásárlás részleteit?

 

A sikeres vásárlás végén megjelenik egy Sikeres fizetés összegző képernyő, itt pontosan láthatod, mennyi pontot költöttél. A részleteket később is ellenőrizheted az alkalmazásban a Tárcám/Tranzakcióim menüpontban.

Honnan tudja a Simple a SuperShop pontjaim számát?

 

A Simple és a SuperShop rendszere össze van kötve, az alkalmazás így mindig azonnal le tudja kérdezni a friss adataidat. Ugyanígy, a Simple is elküldi a SuperShop rendszerének a pontegyenleged változásait, így mindkét rendszerben ugyanazt az adatot fogod látni.

Miért szerepel a visszaigazoló nyugtán a teljes összeg?

 

A nyugta a vásárlás összértékére szól, a fizetéskor felhasznált SuperShop pontokról a vásárlást visszaigazoló emailben tájékozódhatsz.

A Simple alkalmazással fizikai elfogadóhelyeken, a boltokban is tudok pontot beváltani?

 

Nem, a Simple appban elmentett SuperShop kártyáddal csak az appban meghatározott szolgáltatásokban tudsz pontot beváltani. Fizikai elfogadóhelyeken pontot tudsz gyűjteni az alkalmazás segítségével, a SuperShop QR-kódjának felmutatásával és beolvasásával.

A Simple Classic alkalmazásban is elérem a pontbeváltás és pontgyűjtés funkciókat?

 

Nem, a Simple Classic alkalmazásban pontgyűjtésre és beváltásra nincs lehetőség. A Simple Classicban kizárólag hűségkártyaként tudod elmenteni SuperShop kártyádat, melyet bolti pontgyűjtésre tudsz használni QR kódod felmutatásával és beolvasásával.

Hol tudok Simple kártyát igényelni?

 

Simple kártyát az alkalmazás Tárcám menüpontjában igényelhetsz. Az igénylési folyamat során csupán néhány adatot kell megadnod, ezt követően 1-2 percen belül megjelenik az új kártya az alkalmazásban. Ha előzőleg volt már Simple kártyád, de kitörölted, újabb kártyát leghamarabb 3 napon belül igényelhetsz. Egy felhasználó egyszerre csak 1 Simple kártyát birtokolhat.

Fizetés és biztonság

 

 

Hogyan tudok fizetni az alkalmazással?

 

A Simple alkalmazás legtöbb szolgáltatásában bármely bank által kibocsátott bankkártyával, vagy SuperShop pontegyenleggel tudsz fizetni (ennek részleteit keresd a GYIK SuperShop fejezetében). Bankkártyád, vagy SuperShop kártyád adatait egyszerűen és biztonságosan elmentheted Simple-fiókodba, így a következő vásárlások alkalmával nem kell újra megadnod kártyád adatait. Érintéses mobilfizetésre jelenleg OTP Visa bankkártyát lehet digitalizálni az alkalmazásban, OTP Mastercard és Simple kártya pedig a Simple Classic alkalmazásban digitalizálható érintéses mobilfizetéshez.

Biztonságos az alkalmazás használata?

 

Az alkalmazás számos biztonsági funkcióval bír: – használata jelszóhoz kötött; – elmentett bankkártya esetén, 5000 forint feletti vásárlásoknál az általad beállított Simple-jelszót kell megadni az appon belüli fizetés jóváhagyására. Ezt a biztonsági értékhatárt csökkentheted, akár 0 forintra is beállíthatod (ez a biztonsági értékhatár érintéses mobilfizetésre nem vonatkozik). Maga az alkalmazás nem tárolja kártyád adatait. Új készülékről belépve a fiókodba első vásárláskor meg kell adni az adott bankkártya CVC kódját. Beállíthatsz emailes értesítőt is minden új készülékről való bejelentkezéshez. A fejlesztő OTP Mobil garantálja az alkalmazás vásárlási és fizetési folyamatainak banki szintű biztonságát.

Mikor kell jelszót megadni?

 

Bankkártya elmentésekor minden esetben meg kell adnod Simple-jelszavadat. Ezt követően ha az alkalmazásban elmentett bankkártyáddal fizetsz, működésbe lép a vásárlási limit. Alapbeállításként 5000 forint értékű vásárlás felett meg kell adnod Simple jelszavadat a tranzakció befejezéséhez. Minden felhasználó megváltoztathatja és maga beállíthat 5000 forintnál alacsonyabb vásárlási limitet, mely fölött jelszó megadása szükséges. 5000 forintos értékhatár felett azonban mindenképpen jelszót kér a rendszer korábban elmentett kártya esetén.

Milyen bankkártyát használhatok?

 

A Simple alkalmazás bármely bank által kibocsátott MasterCard, Maestro, Visa vagy American Express kártyákat elfogadja.

Hogyan tudok bankkártyát regisztrálni az alkalmazásban?

 

Kétféleképpen. A Tárcám-Bankkártyáim menüponton keresztül, vagy egy termék megvásárlása során, fizetés közben is elmentheted bankkártyádat. Ha a Bankkártyáim menüponton keresztül csinálod, 100 forint értékű próbaterhelést végez el a rendszer bankszámládon ellenőrzésképpen. A próbaterhelés során zárolt összeg visszatérítését automatikusan elindítjuk, ennek átfutási ideje a számlavezető banktól függően akár azonnal, de legkésőbb néhány napon belül végbemegy. Az elmentett kártyákat külön elnevezheted, és külön fizetési opcióként jelennek meg a következő tranzakció során, így egyszerűen kiválaszthatod a listából.

Hogyhogy nem tárolja az alkalmazás a bankkártyám adatait, ha egyszer elmentettem?

 

A kártyaadatok biztonságos szervereken tárolódnak, titkosítva, még a rendszer üzemeltetői sem férhetnek hozzá.

Mi történik, ha elveszítem, vagy ellopják a telefonomat?

 

A Simple olyan biztonságos, mint egy hagyományos webes fizetőfelület, és sokkal biztonságosabb, mint egy klasszikus pénztárca. A tranzakciókat az OTP Bank végzi, és az általad megadott, illetve automatikusan 5000 forintos vásárlási limit felett minden vásárlásnál jelszó szükséges. Ezúton hívjuk fel figyelmedet az ehhez kapcsolódó alapvető biztonsági szabályokra. A jelszót ne add meg másnak, és ha ellopják a telefonod, azonnal tiltasd le a bankkártyád, amennyiben az el volt mentve az alkalmazásban. A Simple alkalmazást az alábbi módokon tudod illetéktelen felhasználók számára elérhetetlenné tenni:

  • A Simple alkalmazást más mobilkészüléken megnyitva a jelszavad megváltoztatásával,
  • a Simple ügyfélszolgálaton keresztül új jelszó igénylésével.

Sikertelenséget jelzett az applikáció de kaptam SMS-t a bankomtól a kártya terheléséről.

 

Ellenőrizd a tranzakciós listádat, ha látod benne a keresett tételt, akkor sikeresen megvásároltad a kívánt terméket, szolgáltatást. Ha parkolásod folyamatban/pending állapotban, szürkével jelenik meg, akkor minden rendben van, amíg le nem állítod, így marad, rákattintva minden részletét eléred. Ha nem szerepel a tranzakciós listában a tétel, akkor hiba lépett föl a teljesítésben, a kifizetett összeg automatikusan visszakerült kártyádra. Hogy erről kapsz-e újabb SMS-t, az a bankodon múlik.

Kuponok

 

Mi az a Simple kupon?

 

Egy virtuális kupon, melyet különféle módokon lehet megszerezni és beváltani, az adott kupon leírásának megfelelően.

A Kuponjaim menüpontban jópár kupont látok, de mind szürke. Mit kezdjek velük?

 

Kattints rájuk, és olvasd el a megszerzési feltételt. Ha általad is teljesíthető feltételt találsz, próbáld meg! Elképzelhető viszont, hogy speciális, például rendezvényhez kötött kupont bocsátunk ki, ez esetben korlátozottak a lehetőségeid. Egy kupon inaktív állapotban való láthatósága önmagában nem képez jogalapot a kupon megszerzésére. Minden kuponhoz tartozik a kuponból előhívható felhasználási feltételrendszer.

Milyen módokon tudok megszerezni egy Simple kupont?

 

A megszerzésnek több módja lehet. Külső aktiváló kód beírása, QR kód beolvasása, bizonyos számú vagy összegű tranzakció végrehajtása, meghívó küldése, stb. Mindig az adott kupon paramétereitől függ a kupon megszerzése.

Hogyan tudom megszerezni a kódot az aktiváláshoz?

 

Aktiváló kódot sokféleképpen küldünk ki: hírlevélben, kérdőívvel, Facebook-posztban, hirdetésben. Célszerű követned csatornáinkat, hogy ne maradj le a kuponokról.

Megszereztem a kódot, de nem volt hova beírnom a vásárláskor, így a teljes összeget kellett kifizetnem. Mit rontottam el?

 

összeget kellett kifizetnem. Mit rontottam el? A kódot nem a fizetéskor kell beírnod, hanem a vásárlás megkezdése előtt aktiválnod kell vele a kupont. Tehát a Kuponjaim menüpontban megkeresed az adott kupont, és aktiválod a kóddal, melynek következtében a kupon kékre vált. A kupon megszerzéséről emailben is értesítést kapsz. Ezt követően indítsd a vásárlást abban a szolgáltatásban, melyre vonatkozik a kupon által biztosított kedvezmény, és a folyamat során felkínálja majd a rendszer.

Hogyan tudom beváltani az aktivált kupont?

 

A vásárlási folyamat során, a fizetési oldalon alul, bal oldalt megjelenik egy zöld gomb, „Kupon választás” felirattal. Erre kattints rá, majd válaszd ki a kupont. A fizetési képernyőn ekkor megjelenik a kupon által biztosított kedvezmény a végösszegben. Végül fizesd ki a fennmaradó összeget bankkártyádról.