gyakran ismételt kérdések

MI AZ A SIMPLE ALKALMAZÁS?

A Simple egy hazai fejlesztésű integrált alkalmazás, amely az érintéses mobilfizetést és az alkalmazáson belüli fizetést egyaránt lehetővé teszi. Letöltése ingyenes, szinte minden okostelefonra telepíthető, az alkalmazáson belül belül bármely bank által kibocsátott MasterCard, Maestro, Visa vagy American Express bankkártyával, OTP Cafeteria kártyával használható. Érintéses mobilfizetésre OTP Bank által kibocsátott MasterCard vagy Maestro bankkártyával, NFC funkcióval rendelkező Android rendszerű készülékkel használható.

 

A Simple alkalmazással időszakosan kedezményes fesztiváljegy, közterületi parkolójegy, autópálya matrica, taxi, mozijegy, színházjegy, koncertjegy, étel, ital vásárolható és rendelhető, készpénz és aprópénz nélkül, bankkártyáról. Emellett fizethetsz a WestEnd parkoló automatáinál, és megnézheted a környék partykínálatát. Az elérhető szolgáltatások és elfogadóhelyek köre folyamatosan bővül.

Miért van benne a nevében, hogy "by OTP?" Csak OTP ügyfelek használhatják az appot?

Az alkalmazást fejlesztő OTP Mobil Kft. anyacége az OTP Bank. Az alkalmazás egyik alappillére, hogy bármely bank által kibocsátott bankkártyával használható, tehát nem szükséges az OTP Banknál számlát nyitni ahhoz, hogy fizethess az alkalmazás szolgáltatásaiért. 

ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK

Hogyan tudom letölteni az alkalmazást?

A Simple alkalmazás a Google Play-ben, AppStore-ban és a Windows Store-ban is megtalálható, tehát valamennyi olyan Android, iPhone és Windows Phone telefonra telepíthető az alkalmazás, melyen az alkalmazás által támogatott verziószámú operációs rendszer fut.

Mire van szükség ahhoz, hogy használni tudjam a Simple alkalmazást?

Az alkalmazást Android, iOS vagy Windows Phone operációs rendszert futtató készülékekre tudod letölteni a Google Play-ből, az AppStore-ból, és a Windows Store-ból. A mindennapi használathoz az okostelefon mellett az alábbiakra van szükséged:

 

  • internetkapcsolat,
  • egy általad használt e-mail cím,
  • az alkalmazásban elérhető szolgáltatások kifizetéséhez egy saját MasterCard, Maestro, Visa vagy American Express bankkártya, valamint E-Matrica szolgáltatásban OTP Cafeteria kártya.

A fizetési megoldásokról részletesebben a „Hogyan tudok fizetni az alkalmazással?” pontban olvashatsz.

Hogyan tudok regisztrálni az alkalmazásban?

Regisztrálni háromféleképpen lehet: email cím és jelszó megadásával, illetve Facebook vagy Google+ profillal. Utóbbi két esetben a regisztrációt követően mindenképpen állíts be külön Simple jelszót, mert később szükséged lesz rá az alkalmazás használata során. Facebook regisztrációkor a Facebook-ban regisztrált email címed kerül be a Simple profilodba, így az értesítéseket is erre az email címre kapod majd.

Bármely bank ügyfelei használhatják a Simple alkalmazást?

A Simple alkalmazás bárki számára elérhető, aki rendelkezik e-mail címmel és okostelefonnal. Az alkalmazással történő fizetés bármely hazai és külföldi bank által kibocsátott MasterCard, Maestro, Visa vagy American Express bankkártyával, vagy az e-Matrica szolgáltatásban OTP Cafeteria kártyával lehetséges.

Milyen típusú internetkapcsolattal kell rendelkeznie az okostelefonomnak?

Mobilinternet vagy Wi-Fi, esetleg más eszközön keresztül megosztott internetkapcsolat segítségével használhatod az alkalmazást. Az alkalmazás használata csak élő internetkapcsolattal lehetséges, azonban ez nem jár jelentős adatforgalommal számodra. Az alábbiakban támpontot találsz arra, hogy nagyságrendileg mennyi adatot fogyaszt egy-egy szolgáltatás igénybevétele. A lenti adatok megközelítő értékek, és nagyban függnek attól, hogy az adott szolgáltatásnál pl. hány képet töltesz le, vagy – mozijegy vásárlásnál – hány előzetest nézel meg:

 

  • Automatából történő vásárlás és fizetés: 30 kB
  • Mozijegy vásárlás: 1 - 6 MB
  • Ételfutár: 700 kB
  • Jegyvásárlás: 20 - 600 kB
  • Parkolás: 100-200 kB
  • e-Matrica: 100-200 kB

Régebbi operációs rendszereken is működik az alkalmazás?

Fontos, hogy a letöltés előtt meggyőződj arról, milyen verziószámú operációs rendszer fut a készülékeden, és ezt összevesd az adott alkalmazásboltban feltüntetett információval, ahol leírjuk, melyik verziószámú operációs rendszereket támogatja a Simple alkalmazás.

Milyen szolgáltatások érhetők el a Simple alkalmazásban?

A Simple alkalmazásban jelenleg az alábbi szolgáltatások találhatók:

  • Parkolás: közterületi parkolójegy vásárlás;
  • e-Matrica: autópálya-matrica vásárlás;
  • Taxi: taxirendelés;
  • Automata: hideg- és melegital vásárlás italautomatából, valamint parkolás a WestEnd bevásárlóközpontban;
  • Ételfutár: ételrendelés;
  • Mozi: mozijegy vásárlás a Budapest Film és a Mi Mozink mozihálózatába
  • Cinema City: mozijegy vásárlás a Cinema City Magyarország mozihálózatába
  • Jegy: koncertjegy; kedvezményes (Las minute) és teljes árú színházjegy vásárlása; egyéb rendezvényekre és helyszínekre való jegyvásárlás;
  • Bookline: könyvrendelés
  • Party: kiemelt buli helyszínek programjának megtekintése.

Az alábbiakban az egyes szolgáltatásokra vonatkozó főbb információkat találod.

Mennyibe kerül a Simple használata?

A Simple alkalmazás letöltése ingyenes, használata során az alkalmazás egyes szolgáltatásainál a megvásárolt termék után kényelmi díjat vagy kezelési költséget számítunk fel.

Ha bármilyen problémám van az alkalmazással vagy használatával kapcsolatban, hová fordulhatok?

Probléma esetén Ügyfélszolgálatunk 0-24 órában rendelkezésedre áll. Az appon belül a fogaskerék-ikonra kattintva találod meg az Ügyfélszolgálat üzenőpaneljét, vagy emailt is írhatsz az ugyfelszolgalat@simple.hu címre. Mielőtt hibajelzésre igénybe veszed ezeket a csatornákat, kérjük győződj meg az alábbiakról:

  • a felmerült probléma idején rendelkeztél-e aktív internetkapcsolattal,
  • megerősítetted-e regisztrációdat,
  • megadtál-e minden szükséges adatot,
  • az alkalmazás legfrissebb verzióját használod-e,
  • van-e elegendő pénz a használni kívánt bankszámládon,
  • azonos email címmel regisztráltál-e a Facebookban, mint a Simple alkalmazásban,
  • ha nem találsz egy rendszerüzenetet vagy visszaigazoló emailt, végignézted-e az almappáidat a Simple profilodhoz tartozó postafiókodban.

Hogyan tegyem meg bejelentésemet az ügyfélszolgálatnál?

Telefonos panasz esetén mindenképpen keresd elő regisztrációkor vagy bármely Simple tranzakciód során kapott emailedből egyedi Simple-azonosítódat, ezt meg kell adnod munkatársunknak, regisztrált emailcímed mellett.

A bejelentés során kérjük lehetőleg minél részletesebb információkat adj meg a gyorsabb ügyintézés érdekében: a hibajelenség, esemény körülményeinek pontos leírása, készüléked típusa, operációs rendszered és az alkalmazás verziószáma.

Hol tudom visszakeresni Simple-tranzakcióimat?

Nyisd meg az alkalmazást, és a Pénztárcám menüpontban megtalálod valamennyi sikeres tranzakciódat, melyekre akár szolgáltatásokra bontva is szűrhetsz. Ezen kívül emailben is tájékoztatást kapsz minden tranzakciódról, melyek vásárlásról szóló bizonylatnak is alkalmasak.

Kaphatok számlát a Simple-tranzakcióimról?

Igen, a számlakérést minden egyes tranzakciónál külön kérheted, a számlázási címet a folyamat könnyítése érdekében előre is beállíthatod, de a fizetési oldalon minden esetben ki kell választanod. Taxirendelés esetében számlát a taxisofőrtől kérhetsz. A számla megérkezésének időpontja szolgáltatásonként eltérhet. A számlát a Billzone.eu szolgáltatón keresztül a Simple alkalmazást fejlesztő OTP Mobil Kft. állítja ki részedre, és küldi el az alkalmazásban regisztrált emailcímedre elektronikus formában.

Mire jó a QR-kód a profilom felső sarkában?

Egy baráti Simple felhasználó ezen QR kódját beolvasva könnyedén tudsz neki kupont vagy jegyet küldeni.

Rögzítettem a címemet, de állandóan javítgatnom kell.

A címeidet egy központi helyen tároljuk így egyszerre használhatod őket házhozszállításra és számlázási címként. Mindkét helyen ellenőrizzük, hogy érvényes-e az adott tevékenységhez, ha hiányos megkérünk a javítására/kiegészítésére. Ilyenkor, mivel megváltozott, elveszíti az előző felhasználások érvényességét. Amennyiben ha jó adatokat adtál meg (irányítószám VS város) egy Javítom -> Rendben klikkeléssel már ott folytathatod ahol abbahagytad.

ÉRINTÉSES MOBILFIZETÉS FUNKCIÓ

A Simple alkalmazásban 2017. júniusa óta elérhető funkció Android rendszerű készülékeken: OTP Bank által kibocsátott MasterCard és Maestro kártyák digitalizálható NFC funkcióval rendelkező készülékeken, és bolti érintéses mobilfizetésre használhatók. 

ÉRINTÉSES MOBILFIZETÉS: ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK

Mi az az érintéses mobilfizetés, mire és hol tudom használni?


A Simple alkalmazás szolgáltatása, amely lehetővé teszi, hogy az alkalmazásban digitalizáld bankkártyáidat és hitelkártyáidat, így nem szükséges, hogy fizikailag Nálad legyenek, mégis fizethetsz velük az alkalmazáson kívüli elfogadóhelyeken, szinte bárhol, ahol érintéses fizetésre alkalmas terminál található. Kártyaadataidat a legszigorúbb nemzetközi biztonsági előírásoknak megfelelően őrizzük.

Mi kell ahhoz, hogy használhassam a mobilfizetést?

Az OTP Bank által kibocsátott, MasterCard vagy Maestro típusú bankkártya (nem szükséges, hogy maga a fizikai bankkártya érintéses fizetésre alkalmas legyen!).
Android operációs rendszerű okostelefon, melyen legalább 4.4 (KitKat) vagy újabb kiadású verzió fut.
NFC funkció a mobilkészülékedben.
Simple 3.1.0 verziójú (vagy későbbi) alkalmazás.

 

Honnan tudom, hogy a bankkártyám alkalmas mobilfizetésre?


Digitalizálásra (ezáltal érintéses bolti mobilfizetésre) az OTP Bank által kibocsátott MasterCard vagy Maestro kártyák alkalmasak. Az alkalmazás kártyaregisztráció közben automatikusan felismeri a digitalizálható bankkártyát, és felkínálja a bankkártya regisztrációját érintéses fizetésre (azaz a digitalizációt). Ha nem kínálja fel az „Érintéses fizetés regisztrációja” lehetőséget, akkor a kártyád nem digitalizálható.

 

Kell internetkapcsolat az érintéses mobilfizetéshez?


Is-is. A bankkártya regisztrációjához és digitalizációjához kell internetkapcsolat, a digitalizált kártyával történő érintéses fizetéshez viszont nem kell, ugyanis előre letöltött fizetési tokenek segítségével történik a fizetés. A fizetési tokenek száma maximum 10, ezért 10 érintéses fizetési tranzakciót internetkapcsolat nélkül is elvégezhetsz. Ezek a fizetési tokenek internetkapcsolat mellett automatikusan újra töltődnek. Ha internetkapcsolat híján a tokenek száma fogyni kezd, erről az alkalmazás időben értesít.

 

Hogyan tudok a telefonommal mobilfizetéssel fizetni?


Érintéses mobilfizetéshez állíts be biztonságos képernyőzárat a telefonodon, például PIN kódot, jelszót, mintát vagy ujjlenyomatot. Fizetéskor első lépésben éleszd fel a telefonod, majd oldd fel a képernyőzárat, ezzel történik ugyanis az azonosítás. Ezután tartsd oda a telefonodat a terminálhoz. Fizetéshez az alkalmazást nem szükséges megnyitnod.

Ha a telefonod operációs rendszere 5.0 alatti, a képernyőzár nem használható azonosításhoz, ebben az esetben fizetés előtt meg kell adnod a Simple jelszavadat is.

Ha sikeresen azonosítottad magad, akkor 2 percen keresztül tudsz érintéssel fizetni. Az időlimit letelte után a telefon újabb azonosítást kér, ezután még egyszer oda kell érintened a telefont a terminálhoz. Ezt a terminálon megjelenő üzenet is jelzi.

A Simple segítségével 5.000 Ft alatt és felett is tudsz érintéssel fizetni, 5.000 Ft felett bizonyos terminálok kérhetik a plasztik bankkártyád PIN kódját is. A bankkártyás bizonylaton mindig a digitalizált kártya utolsó 4 számjegye látszik.

 

Mennyibe kerül az érintéses mobilfizetés használata, van tranzakciós díj, havidíj?


Az érintéses mobilfizetésnek nincs sem havidíja, sem tranzakciós díja. Amennyiben nincs még regisztrált bankkártyád, akkor a kártya regisztráció során végzünk egy 100 Ft-os próbaterhelést, amely azonnal visszatérítésre kerül.

Ha az OTP Bank által kibocsátott MasterCard vagy Maestro bankkártyádat digitalizálni szeretnéd, a digitalizálási folyamat során az alkalmazás felajánlja, hogy az OTP rendszerében tárolt telefonszámra, díjmentes SMS-ben küldi el megerősítő kódot.

Amennyiben a felajánlott telefonszámok nem megfelelőek, a megerősítő kód elküldéséhez választhatod az ismételt 100 Ft-os próbaterhelést is. Ekkor a kódot a terhelési tranzakció részleteiből tudod kiolvasni. A próbaterhelés során zárolt összeg – a kártyaregisztrációhoz hasonlóan – azonnal feloldásra kerül, amint beírod a kapott kódot. Abban az esetben, ha nem adod meg a kódot, akkor egy banki munkanapon belül oldódik fel a zárolás.

 

Mit tegyek, ha ellopják a telefonomat?


Több lehetőséged is van: egy másik készüléken keresztül belépve az alkalmazásba, az ügyfélszolgálaton vagy a simple.hu honlapon keresztül is lehet új jelszót kérni („elfelejtettem a jelszavamat” funkcióval). Jelszómódosítást követően – elfelejtett jelszó vagy ügyfélszolgálati jelszókérés esetén – az alkalmazásban deaktiválódnak az elmentett bankkártyák, így sem az alkalmazásban, sem érintéses mobilfizetéssel nem lehetséges velük fizetni. A kártyák újraregisztrálhatók a fenti módon történt jelszómódosítást követően. Ha az alkalmazásban vagy a simple.hu-n a profilodban, régi jelszavad megadásával állítasz be új jelszót, a bankkártyáid nem deaktiválódnak.

ÉRINTÉSES MOBILFIZETÉS: BANKKÁRTYA DIGITALIZÁLÁSA

Mi a különbség az alkalmazásban regisztrált és az érintéses fizetésre regisztrált (digitalizált) bankkártya között?


A regisztrált bankkártyát csak a Simple alkalmazásban való fizetéshez lehet használni, a digitalizált kártyák a Simple alkalmazásban és érintéses mobilfizetésre egyaránt használhatók. A folyamat két lépcsős: először a kártyád adatait hagyományos módon megadva regisztrálod (elmentheted) az alkalmazásban, és ha megfelel a feltételeknek (kártyatípus, operációs rendszer, NFC funkció a készüléken, alkalmazás verzió), akkor egy következő lépésben regisztrálhatod érintéses fizetésre is (digitalizálhatod).

 

Honnan tudom, hogy sikeresen regisztráltam érintéses fizetésre a kártyámat?


Az alkalmazás erről egy képernyőn vagy egy push üzenetben küld értesítést, ezen kívül a Bankkártyáim menüpontban az adott bankkártya mellett megjelenik az „Érintéses fizetés aktív” felirat, és a deaktiváló gomb, amellyel bármikor kikapcsolható a funkció. Ugyanitt állíthatod be azt is, hogy melyik legyen az elsődleges kártyád mobilfizetéskor.

 

Mire jó az elsődleges kártya?


Amennyiben több bank- vagy hitelkártyát digitalizáltál, a Bankkártyáim menüpontban kiválaszthatsz egy elsődleges kártyát. Alapértelmezetten az elsődleges kártya az elsőként digitalizált kártya lesz. Ha az elsődleges kártyáddal szeretnél fizetni, nem szükséges belépned az alkalmazásba. Ha egy másik digitalizált kártyával fizetnél, először lépj be az alkalmazásba, a Bankkártyáim menüpontban válaszd ki a másik kártyát a kártyakép megérintésével. Ezzel elindítod a fizetést.

 

Hogyan tudok elsődleges kártyát törölni, illetve újat beállítani?


A Simple alkalmazás Pénztárcám - Bankkártyáim menüponton belül tudod törölni az elsődleges kártyát is. Amennyiben volt több digitalizált kártyád, akkor az utoljára digitalizált kártya lesz automatikusan az új elsődleges kártyád. Amennyiben nem volt több digitalizált kártyád, új elsődleges kártya beállításához először újat kell digitalizálnod.

 

Miért lehet sikertelen a kártya digitalizációja?


A sikertelen digitalizálásnak több oka lehet: rosszul írtad be a kódot; ha több mint 10 eszközön digitalizáltad már a kártyádat; ha tiltott a kártya; ha a MasterCard a telefonodat nem tartja megfelelőnek; illetve ha a digitalizálásban részt vevő rendszereknél a digitalizálás folyamatában hiba (pl. időtúllépés) történik. Ha többször egymást követően sem sikerül kártyádat digitalizálnod, de helyesen adtad meg az 5 jegyű megerősítő kódot, vedd fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.

 

Mennyire biztonságos a digitalizálás és a kártyaregisztráció?


A Simple alkalmazás érintéses mobilfizetés szolgáltatását az OTP Bank, az OTP Mobil és a MasterCard közösen fejlesztette és üzemelteti a legszigorúbb nemzetközi biztonsági előírások szerint (PCI DSS), az elérhető legmagasabb biztonsági standardokat betartva. Bankkártyaregisztrációhoz és a digitalizációhoz is Simple jelszó szükséges.

 

Miért kell minden kilépés után újradigitalizálni a bankkártyát?


Ha kilépsz (log out) a profilodból, a kártyát is újra kell digitalizálnod, mivel kilépéssel a kártyához kapcsolódó token törlődik a készülékedről. Ha az elfelejtett jelszó funkcióval vagy az ügyfélszolgálaton keresztül jelszót módosítasz, akkor a kártyaregisztrációt is meg kell ismételned.

 

Nem kaptam vissza a 100 Ft-os regisztrációs díjat, mit tegyek?


Ha sikeres volt a digitalizálás, akkor javasoljuk, hogy vedd fel a kapcsolatot a bankkártya kibocsátó bankkal, akik további információt tudnak adni az összeg visszatérítésének időpontjáról. A tranzakció után a 100 Ft visszatérítése elvileg azonnal megtörténik, a visszatérülés a felhasználó bankkártya kibocsátó bankjától függ.

 

Hogyan kapom meg a kódot?/Nem kaptam aktiváló kódot


Rögzített mobiltelefonszám esetén, a kiválasztott számra kattintva SMS-ben kapod meg a megerősítő kódot. Ha nincs rögzített telefonszámod, vagy a felajánlott számok hibásak, a „Nem találom közöttük a telefonszámom”-ra kattintva egy 100 forintos tranzakciót hajtunk végre, melyet azonnal visszatérítünk.

A 100 forintos tranzakció részleteiben találod meg az aktiváláshoz szükséges kódot, ennek kiolvasására az alábbi lehetőségeid vannak:

Ha van KártyaKontroll SMS szolgáltatásod a bankkártyás vásárlásaidról, és nincs hozzá tartozó limit, vagy a limit kisebb, mint 100 forint, akkor az SMS értesítésben azonnal megtalálod a kódot.
Ha nincs KártyaKontroll SMS szolgáltatásod a kártyás vásárlásaidról, vagy a limit nagyobb, mint 100 forint, akkor a terhelés könyvelése után (jellemzően a következő banki munkanapon) a tranzakció részleteiből tudod a kódot kiolvasni az OTPdirekt internetes vagy SmartBank szolgáltatásban a számlatörténet lekérdezésével, vagy – ha nincs OTPdirekt szolgáltatásod – az adott havi számlakivonatodból.

 

Hogyan tudom törölni az érintéses fizetésre használt kártyámat?


A Simple alkalmazás Pénztárcám - Bankkártyáim menüpontján belül tudod törölni a regisztrált és a digitalizált kártyáidat is. Válaszd ki a kártya adatai mellett megjelenő kis ceruza ikont, arra kattintva kezdeményezheted a törlést.

ÉRINTÉSES MOBILFIZETÉS: FIZETÉSI FOLYAMAT

Hogyan használhatom biztonságosan az érintéses fizetést?


A telefonodon mindig legyen beállítva biztonságos képernyőzár: PIN kód, jelszó, minta vagy ujjlenyomat. Ügyelj rá, hogy a képernyőzár feloldását rajtad kívül más ne tudja megtenni!
Amennyiben telefonkészüléket váltasz, vagy ideiglenesen más eszközön léptél be az alkalmazásba, a használat befejezésekor minden esetben jelentkezz ki!
Sikeres azonosítás (a képernyőzár feloldása vagy a Simple jelszó megadása) után a telefonodat 2 percig használhatod érintéses fizetésre. Ügyelj rá, hogy ebben az időtartamban illetéktelenek ne férjenek hozzá a telefonodhoz!

 

Nem tudok fizetni, miközben minden jónak tűnik.
Az alábbiakat ellenőrizd:

A terminál alkalmas a MasterCard kártyával történő érintéses fizetésre?
NFC képes a telefonod?
Az NFC antenna be van kapcsolva a telefonodon?
A kártya digitalizálása sikeresen megtörtént? Ezt a Pénztárcám – Bankkártyáim menüpontban ellenőrizheted. A bankkártya képe alatt meg kell jelennie az „Érintéses fizetés aktív” feliratnak, alatta pedig a digitalizált kártya utolsó 4 számjegyének.
Ellenőrizd, hogy aktív-e az érintéses fizetés! A bankkártya képe alatt az érintéses fizetés kapcsolójának aktív állásban kell lennie.
Egyes mobiltelefon tokok zavarhatják a telefon NFC antennáját. Ha tokban van a telefonod, próbáld meg a fizetést a tok nélkül.
A telefon NFC antennája típustól függően máshol van elhelyezve. Próbáld más irányból a terminálhoz tartani a telefonodat! Fizetés közben ne mozgasd a telefont!
Előfordulhat, hogy internetkapcsolat hiányában elfogyott a 10 db fizetési tokened. Erről az alkalmazás küld értesítést, valamint fizetéskor megpróbál fizetési tokeneket letölteni. Ha az alkalmazásban ilyen hibaüzenetet látsz, kapcsolódj az internethez.
Milyen hibaüzenetet ír ki a terminál? A hibaüzenetet jegyezd fel az ügyfélszolgálat megkereséséhez.
Biztosan felélesztetted a telefont a fizetés előtt?
Ha mindent rendben találsz, és a fizetés többszöri próbálkozásra sem működik, akkor vedd fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.

 

5000 forint felett vásároltam, és nem kért PIN kódot a terminál!


Az újfajta fizetési terminálok a telefonos azonosítás miatt (képernyőzár feloldása a telefon PIN kódjával, ujjlenyomattal, jelszóval vagy mintával) nem kérik el a plasztik bankkártya PIN kódját 5000 forint felett sem, hiszen a telefon feloldásával már azonosítottad magad. Régebbi terminálok még kérhetik a plasztik bankkártya PIN kódját 5000 forint feletti vásárlás esetén.

 

Milyen terminálokon tudok mobillal fizetni?

Azokon a terminálokon fizethetsz érintéses mobilfizetéssel kártyadigitalizálást követően, amelyek érintéses fizetésre alkalmasak, tehát a plasztik érintőkártyákat is elfogadják.

 

Az alkalmazásban és a fizetési bizonylaton megjelenő 4 számjegy miért nem a bankkártyám számának utolsó 4 jegye?


Az érintéses fizetésre történő regisztráció során a plasztik bankkártya adatait a biztonságos fizetés érdekében digitalizáljuk. Az így létrejövő digitális kártya számát látod az alkalmazásban, az utolsó 4 számjegy kivételével csillagozva. Az érintéses fizetés a digitalizált kártya segítségével történik, ezért a fizetési bizonylaton is a digitalizált kártya számának utolsó 4 jegye jelenik meg.

SZOLGÁLTATÁSOK AZ ALKALMAZÁSBAN

Jegy

Mire tudom használni a Simple Jegy szolgáltatást?

A Simple alkalmazásban a Jegy csempét megnyitva vásárolhatsz belépőjegyet országszerte több száz rendezvényhelyszín programjára, jellemzően színházba vagy koncertekre - a Jegy.hu és a Jegymester kínálatát találod az alkalmazásban. Jegyedet így a pénztárnál való sorban állás nélkül, okostelefonod segítségével vásárolhatod meg.

Hogyan tudok jegyet venni az alkalmazással?

Nyisd meg a Jegy csempét, válaszd ki a neked tetsző rendezvényt, a jegyek számát, illetve ha az adott eseményen van erre lehetőség, jelöld ki a teremképen, hogy melyik helyre szeretnél ülni. Ezután fizesd ki a a jegyek árát a rendelkezésre álló fizetési módok valamelyikével. A vásárolt jegyet a Simple alkalmazásban, a jegyeid között is megtalálod, valamint megkapod emailben, kinyomtatható formában a Simple és partnerünk, az Interticket részéről. Az elfogadóhelyek többségében elég, ha telefonodon felmutatod a kapott vonalkódot.

Nem láttam a kedvezményes jegyeket az eseményhez, amire jegyet szeretnék venni. Miért?

Kedvezményes jegyek egyes aznapi előadásokra érhetők el, abban az esetben, ha van még rá szabad hely. A kedvezményes jegyek a Jegy szolgáltatás első menüpontjában érhetők el, a „Last minute jegyek, féláron” menüpontra kattintva, ahol a legfelső, kedvezményt jelző ikonnal ellátott időpontra vonatkozik az ajánlat, amíg vannak szabad helyek az előadásra.

A megvásárolt last minute jegy nem pont fele annyiba került, mint a teljes árú. Miért?

A last minute jegyekhez is tartozik kezelési költség. Ez a fizetési képernyőn a részletezőben látható. A jegyek árát a Simple partnere, a Ma este Színház! határozza meg, a kedvezmény mértéke eltérő is lehet, mint 50 %.

Úgy tűnik, sikeres a tranzakció, de a jegyek még nem érkeztek meg a tárcámba. Miért?

A jegyek megvásárlásának és kiállításának van átfutási ideje - jellemzően néhány percen belül megérkeznek, a maximális határidő 120 perc. Ha ezt követően sem látod a jegyeidet, fordulj ügyfélszolgálatunkhoz.

Megkaptam a jegyet a Simple-tárcámba, de emailben is megérkezett, kétszer is, azzal, hogy nyomtassam ki. Mit kell tennem?

Nem tudjuk garantálni, hogy valamennyi rendezvényhelyszínen tudják kezelni a Simple applikáción keresztül vásárolt mobiljegyeket és az azon lévő elektronikus vonalkódokat. Kérjük ezért, hogy amennyiben először mész az adott helyszínre Simple jeggyel, tájékozódj az adott helynél, illetve nyomtasd ki az emailben érkezett változatot is. Amennyiben a jegyeket elektronikus utalványként értékesíti az adott rendezvényhelyszín, a jegyeket a vonalkód felmutatása ellenében veheted át. Az elektronikus jegyet a Simple rendszere mellett partnerünk, az Interticket is elküldi emailben címedre.

Másnak vettem jegyet, hogyan tudom elküldeni neki?

A jegy továbbküldés funkcióval Android és iOS platformokon. Menj a Pénztárcám-Jegyeim menüpontba. Itt a jegyek jobb felső sarkában látható három pont a továbbküldés funkció. Erre kattintva megadhatod a kedvezményezett emailcímét, és írhatsz neki üzenetet. A jegy megjelenik az illető Simple-profiljában, a tiédből pedig eltűnik. Egyszerre több jegyet is küldhetsz, ehhez a Jegyeim menüpontban kicsit tartsd az ujjad az egyik jegyen, majd válaszd ki a többit. Ha a kedvezményezett még nem regisztrált a Simple-ben, a jegyek azt követően jelennek meg a profiljában, hogy beregisztrált. A Simple-jegy továbbküldését nem követi az emailben kapott pdf-link továbbküldése, ezt a postafiókodból tudod megtenni.

Mozi

Hol tudom használni a Mozi szolgáltatást?

A Simple alkalmazásban a Budapest Film mozihálózatának (Corvin, Puskin, Tabán, Toldi, Művész), valamint a Mi Mozink hálózatának (Lurdy Mozi, Atrium Eurocenter Mozi, Vértescenter Mozi) kínálata elérhető. Ezen mozik valamennyi előadására tudsz több típusú jegyet vásárolni.

Hogyan tudok mozijegyet vásárolni az appal?

Az alkalmazás Mozi csempéjét megnyitva válaszd ki, hogy melyik filmet, melyik moziban szeretnéd megnézni. Mielőtt választanál, a felső sávban található szűrő ikon segítségével szűrheted, hogy melyik moziban, milyen típusú filmet szeretnél megnézni. Ha már döntöttél, válaszd ki a filmet, a vetítés időpontját, mozitermet, az ülésekre kattintva a megvásárolni kívánt jegyek számát, majd rendezd a számlát a rendelkezésedre álló fizetési módok egyikével. A mozijegyet azonnal megkapod a Simple alkalmazás Jegyeim menüpontjába, ahonnét néhány kattintással előhívhatod.

Hogyhogy nem kell jegyet nyomtatnom?

A moziterem bejáratánál elég telefonoddal felmutatni a fizetéskor kapott vonalkódot, melyet a jegyszedő telefonod képernyőjéről olvas le vonalkód-leolvasó készülékével. Kérjük, ne feledkezz meg arról, hogy az alkalmazás internet-alapú, így a megvásárolt mozijegyed eléréshez internetkapcsolat szükséges.

Mit tegyek, ha nincs állandó internetem a mobilomon, de Simple mozijegyet akarok?

Alternatív megoldási javaslatként készíts képernyőképet a mozijegyről, ezt felmutatva is bejutsz a kívánt filmre. Vigyázat, egy vonalkód csak egyszeri belépésre jogosít.

Mit tegyek ha ajándékba vagy valaki másnak vennék jegyet?

A jegy továbbküldés funkció segít Android és iOS platformokon. Menj a Pénztárcám-Jegyeim menüpontba. Itt a jegyek jobb felső sarkában látható három pont a továbbküldés funkció. Erre kattintva megadhatod a kedvezményezett emailcímét, és írhatsz neki üzenetet. A jegy megjelenik az illető Simple-profiljában, a tiédből pedig eltűnik. Egyszerre több jegyet is küldhetsz, ehhez a Jegyeim menüpontban kicsit tartsd az ujjad az egyik jegyen, majd válaszd ki a többit. Ha a kedvezményezett még nem regisztrált a Simple-ben, a jegyek azt követően jelennek meg a profiljában, hogy beregisztrált. A Simple-jegy továbbküldését nem követi az emailben kapott pdf-link továbbküldése, ezt a postafiókodból tudod megtenni.

Számlát kaphatok a jegyről?

Igen, ha a vásárlás folyamata közben, a fizetés indítása előtti képernyőn megadod a számlázási címet. Ha alapértelmezettként már be van állítva számlázási cím, akkor elég azt kiválasztanod. Ezt minden tranzakció során meg kell tenned, ha szeretnél számlát kapni, tehát nem elég egyszer beállítani a számlázási címet.

Jövő hét végén szeretnék moziba menni de nem találok egyetlen előadást sem aznapra.

A mozis partnereink csak egy hétre előre készítik el a műsorukat ezért későbbre mi sem tudunk konkrét előadásokkal szolgálni. A nagy durranásokra készülnek partnereink is, ezeket a „hamarosan jön” listában találod, vagy nézz körül a jegy modul ajánlataiban.

ÉTELFUTÁR

Mire és hol tudom használni az Ételrendelés szolgáltatást?

A Simple segítségével néhány lépésben rendelhetsz magadnak ételt, akár több általad beállított olyan címre, amely szerepel adatbázisunkban. Első lépésben add meg a szállítási címet, ahova rendelni szeretnél, a csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező. A címet a rendszer elmenti, így legközelebb, ha ugyanoda rendelnél, nem kell újra megadnod. Több szállítási címet is megadhatsz, így egyszerűen rendelhetsz ételt haza, vagy munkahelyedre.

Miért nem tudok rendelni, ha „Zárva” az étterem?

Az éttermek csak nyitvatartási időszakban fogadják be a rendeléseket. A kínálatukat megtekintheted akkor is, ha a „Zárva” feliratot látod nevük mellett, de rendelést nem tudsz ilyenkor leadni.

Miért a pizza.hu-tól kapok levelet, ha a Simple alkalmazással rendeltem?

Azért, mert a Simple partnere az Ételfutár szolgáltatásban a pizza.hu.

Mit tegyek, ha nem érkezett meg a rendelésem, pedig kifizettem?

Elsősorban az emailben kapott elérhetőségen tájékozódj: a futárnál, étteremnél, vagy a pizza.hu ügyfélszolgálatán.

PARKOLÁS

Hol tudok parkolni az alkalmazással?

Magyarország közterületi (utcai) parkolóiban tudod igénybe venni a szolgáltatást, mindenütt, ahol a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. biztosítja a szolgáltatást. A Simple a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. hivatalos partnere, így parkolásod azonnal megjelenik a rendszerben, nem fenyeget a bírság.

Hogyan tudok parkolni az alkalmazással?

A parkolás indításához internetkapcsolatra lesz szükséged. Parkolj le, majd nyisd meg az alkalmazásban a Parkolás kártyát. Első alkalommal add meg kocsid adatait, majd klikkelj a rendszámra. Ezt követően a zónát megadhatod zónakóddal, cím beírásával, a térképre kattintással, illetve a rendszer automatikusan beállítja a zónakódot helyadataid alapján, ha engedélyezted a helymeghatározást. Utóbbi esetben mindig ellenőrizd, hogy helyes-e a zónakód, a GPS zónahatár közelében téves zónába helyezhet.

Ezután indítsd el a parkolást a „Tovább a fizetésre” gombra kattintva. A számláló ekkortól pörög, viszont a parkolás ebben a pillanatban még nem éles. Ezt követően a „Parkolás élesítése” képernyőn megjelennek a parkolás részletei és a maximálisan fizetendő összeg, valamint az 5 perces időzár. A parkolás tényleges élesítésére ugyanis a fizetési opció kiválasztásával kerül sor, erre 5 perc áll rendelkezésedre. Ekkor kerül zárolásra a maximális fizetendő (befoglalt) összeg számládon. A díjfizetés az első negyed órát követően percalapú, a parkolást bármikor leállíthatod, és csak a tényleges időtartam ellenértéke kerül levonásra számládról, a fennmaradó rész automatikusan felszabadul.

A parkolás menet közbeni leállításához internetkapcsolat szükséges, ha ez nem történik meg, az adott zónában engedélyezett maximális időtartam, vagy a beállított időzítés leteltével automatikusan leáll.

Mi az a befoglalt összeg?

A befoglalt összeg az adott zónában tölthető maximális időtartamra kalkulált összeg, és a kényelmi díj összege. Amennyiben nem áll rendelkezésre a zárolt összegnek megfelelő fedezet, a parkolás nem élesedik. A parkolás végeztével csak a parkolás tényleges időtartamának ellenértéke lesz levonva számládról, a különbözet felszabadul.

Mikor indul a parkolás és meddig tart?

A parkolás a „parkolás indítása” gombra klikkelve indul, de ténylegesen csak a fizetési mód kiválasztásával élesedik. A parkolás automatikusan leáll, ha eléred az általad beállított időkorlátot, vagy eléri a zónában meghatározott maximális parkolási időt, vagy a díjköteles időszak végét. A parkolást manuálisan a „parkolás leállítása” gombra klikkelve állíthatod le, bármikor. A parkolás ideje alatt az appban láthatod aktív parkolásaid adatait. Az egy percen belül leállított parkolás 0 forintba kerül.

Kaptam SMS-t a bankomtól rögtön a parkolás indításakor, miszerint levonták a még meg sem történt parkolás összegét. Ez hogyan lehetséges?

A banki SMS kissé megtévesztő, mivel a maximális parkolási díj zárolását jelenti, a parkolás leállításakor csak a tényleges összeg kerül levonásra. A tényleges díjról többnyire már nem küld SMS értesítést a bank, de számlakivonatodon és a Simple appban a tranzakciós listán ellenőrizheted, mennyibe került a parkolás. Lásd még: befoglalt összeg.

Honnan tudja a parkolóőr cetli nélkül, hogy fizetek a parkolásért?

A Simple rendszere hivatalos viszonteladóként valós idejű összeköttetésben áll a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. rendszerével, így parkolásod azonnal megjelenik a rendszerben, így a parkolóőr ellenőrző eszközével rendszámodat leolvasva felismeri, ha rendelkezel Simple parkolójeggyel. Jegyedet tulajdonképpen az NMFR-től veszed, a Simple csak közvetít.

Hogyan tudok parkolást időzíteni?

Kétféleképpen. Díjmentes időszakban előre beidőzítheted a parkolást, amely a következő díjköteles időszak kezdetekor indul majd el. Ha időközben meggondolnád magad, törölheted a beidőzített parkolást, amíg nem indult el.

Emellett a "Parkolás beállítása" képernyőn a "Lejárat" sáv segítségével beállíthatod, hogy mikor álljon le a parkolás, így előre tudni fogod, mennyit fizetsz a parkolásért. Ez esetben vigyázz, hogy a parkolás lejártáig hagyd el a parkolóhelyet kocsiddal. A parkolás lejárta előtt 15 és 5 perccel figyelmeztető üzenetet küld számodra az alkalmazás.

Hogyan tudok számlát kérni a parkolásomról?

Legegyszerűbb, ha előre beállítod a „Profil” menüben a számlázási címet, majd minden egyes parkolás során, a fizetési képernyőn kiválasztod az elmentett számlázási címet. Számláidat a tárgyhót követő hónap ötödik napjáig, aggregáltak küldjük el az alkalmazásban regisztrált emailcímedre, elektronikus formában.

Mit tegyek, ha elfelejtettem számlát kérni a parkolás indításakor?

Ha tranzakciót követően 15 napon belül jelzed elérhetőségeinken, hogy mégis kérsz számlát, kiállítjuk és elküldjük neked.

Sikeres parkolást hajtottam végre az alkalmazással, mégis megbüntettek. Mit tegyek?

Elsősorban ellenőrizd, hogy ugyanabban a zónában parkoltál-e az alkalmazással, amelyben megbüntettek. Az alkalmazás minden parkoláskor figyelmeztet arra, hogy ellenőrizd a zónát, amelyben indítottad a parkolást. Sajnos zónatévesztés esetén nem tudjuk vállalni a felelősséget a bírságért. Minden más esetben jelentkezz ügyfélszolgálatunkon, hogy kivizsgálhassuk az esetet.

E-MATRICA

Hol és hogyan tudok autópálya matricát venni a Simple appal?

Indulás előtt tájékozódj, hogy mely útszakaszok fizetősek, majd a Simple alkalmazás e-Matrcia csempéjét megnyitva – kocsid rendszámát beregisztrálva – igényeidnek megfelelően válaszd ki, hogy milyen matricára van szükséged. Az alkalmazásban megtalálod a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. teljes matrica-kínálatát.

Hová kerül a matrica, és honnan tudom, hogy nem fognak ezzel megbüntetni?

A Simple alkalmazáson keresztül vásárolt autópálya matrica a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. rendszerétől érkezik egyenesen a telefonodba, így a vásárlás pillanatától kezdve szerepel az állami szolgáltató rendszerében. Az autópályák ellenőrző rendszerei éppúgy érzékelik a Simple matricáit, mint az egyéb módon vásároltak esetében. A matrica a Simple app e-Matrica csempéje mögött landol, onnan bármikor előhívható minden adatával együtt.

Honnan tudja az autópálya ellenőrző szerv, hogy vettem Simple autópálya matricát?

A Simple rendszere teljes mértékben össze van kapcsolva a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. rendszerével, így a Simple-ben vásárolt matrica azonnal megjelenik az NMFR rendszerében, az autópálya ellenőrző rendszere a rendszámot leolvasva győződik meg arról, hogy az adott jármű érvényes elektronikus matricával rendelkezik.

Mikortól érvényes a matrica, amit vettem?

Alapesetben a vásárlás pillanatától érvényes, illetve heti/havi matrica esetén későbbi dátumot is beállíthatsz. Visszamenőleg nem érvényes, még egy adott napon belül sem, tehát az e-matricát minden esetben előre, a díjköteles szakaszra való felhajtás előtt kell megváltani. A Simple segítségével ugyan akár az autópályán is megvásárolhatod a matricát, de ezt nem javasoljuk, kivéve ha van érvényes matricád, és egy későbbi időszakra vennél. Az autópályára való felhajtás előtt győződj meg arról, hogy sikeresen végbement a tranzakció, és megjelenik-e matricád az alkalmazásban.

Úgy tudom, hogy a matricát kinyomtatva is a kocsiban kell tartanom. Hogyan nyomtathatom ki a Simple-matricát?

A matricát nem szükséges kinyomtatnod. Ha szükséged van a vásárlásról szóló bizonylatra, a matrica vásárlásakor a Simple-től kapott emailben található link segítségével kinyomtathatod.

Éves autópálya matricát vettem júniusban, mégis azt írja a rendszer, hogy lejár január végén. Miért?

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. díjtáblázata szerint az éves jogosultság a tárgyév első napjától, későbbi vásárlás esetén a vásárlás időpontjától a tárgyévet követő év január 31. napjának 24. órájáig (összesen 13 hónap, amennyiben a vásárlás tárgyév január 1-jén történik).

Elrontottam a rendszámot/kategóriát/rendszámcsere történt/átíratnám, mit tegyek?

Minden ilyen esetben a Nemzeti Útdíjfizetési Zrt. az illetékes, keresd az ügyfélszolgálatukat: www.nemzetiutdij.hu

Számlát hogyan kaphatok a matricáról?

Állítsd be a számlázási címet Simple profilodban, majd a vásárlás során, a fizetési képernyőn válaszd ki a kívánt számlázási címet. Akár új címet is rögzíthetsz, vagy módosíthatod a korábban megadottat. Fontos, hogy minden tranzakció során külön ki kell választani a számlázási címet. A tranzakció végrehajtását követően azonnal megkapod az alkalmazásban regisztrált emailcímedre a számlát. Utólagos számlakérésre a tranzakciót követő 15 napon belül van lehetőséged ügyfélszolgálati elérhetőségeinken.

 

CINEMA CITY

Hol találom a Cinema City kínálatát az alkalmazásban?

Az appot megnyitva keresd a Cinema City kártyát, amely mögött megtalálod a Cinema City Magyarország teljes magyarországi hálózatának kínálatát, beleértve a Budapesten kívüli mozikat is.

Milyen típusú jegyeket tudok vásárolni az alkalmazáson keresztül?

Valamennyi típusú Cinema City jegy elérhető a Simple alkalmazáson keresztül: normál (teljes árú), nyugdíjas (nyugdíjas igazolvánnyal), diák (diákigazolvánnyal), és gyermek jegy (8 éves korig) is vásárolható. A jogosultságot bizonyító igazolványokat a jegykezelő személyzetnek kell bemutatni a moziterembe való belépéskor.

Hogyan tudom megvenni a jegyet az alkalmazáson keresztül?

A Cinema City csempét megnyitva láthatod a teljes kínálatot, kiemelve az aktuális premierfilmeket. A szűrő ikonra kattintva szűrhetsz adott dátumra, mozira, filmtípusra, az adott opció kipipálását követően csak a kívánt filmek jelennek meg a listában. Ha nem választasz ki mozit, a kívánt filmre kattintva az alkalmazás automatikusan a hozzád legközelebbi mozi műsorát mutatja, ha be van kapcsolva a helymeghatározás készülékeden. Válaszd ki a kívánt előadást, majd a székeket. Egyszerre legfeljebb 10 jegyet vásárolhatsz, és nem maradhat üresen egyedülálló szék az általad megvásárolni kívánt helyek mellett. Egy vásárlási folyamat során csak egy előadásra tudsz jegyet venni.

Hogyan kapom meg a jegyeimet?

A megvásárolt jegyeket a Simple alkalmazásban a Jegyeim menüpont alatt találod meg azonnal a vásárlást követően, valamint megkapod a Simple-ben regisztrált emailcímedre a nyomtatható pdf formátumhoz vezető linket, ha szükségét érzed a jegy kinyomtatásának.

Hogyan tudok bemenni a moziba a jegyemmel?

A jegyedet elég mobilod képernyőjén felmutatnod belépéskor, a jegykezelő a képernyőről olvassa be a jegy vonalkódját. Több jegy esetén az Androidos verzión lapozni is tudsz köztük a gyors beléptetés érdekében. Ha jegyedet mégis inkább kinyomtattad, a hagyományos módon mutasd fel a jegyszedőnek.

Jövő hét végén szeretnék moziba menni, de nem találok egyetlen előadást sem aznapra.

A mozis partnereink csak egy hétre előre készítik el a műsorukat ezért későbbre mi sem tudunk konkrét előadásokkal szolgálni. A nagy durranásokra készülnek partnereink is, ezeket a „hamarosan jön” listában találod, vagy nézz körül a jegy modul ajánlataiban.

TAXI

Mire használhatom a Taxi szolgáltatást?

Okostelefonod segítségével rendelhetsz taxit Budapest területén, GPS alapú helymeghatározással, de manuálisan is beírhatod a kívánt címet. A rendelés leadását követően térképen nyomon követheted taxid útvonalát. A fuvar végeztével a Simple alkalmazáson keresztül, bankkártyáddal fizethetsz a taxiért. A taxirendeléshez internetkapcsolat szükséges. A Simple alkalmazás Taxi szolgáltatását a Főtaxi nyújtja.

Honnan tudom, hogy elindult-e a taxi?

Ha a taxis felvette a rendelést, a zöld sávban „A taxis elindult a megadott címre” szöveg látható, alatta pedig megjelenik a taxi típusa és rendszáma, a térképen pedig a taxit jelző ikon. Szükség esetén a telefon ikonra kattintva felhívhatod a taxi társaság diszpécserszolgálatát.

Hogyan megy végbe a fizetés?

A fizetési tranzakciót a taxisofőr indítja el azzal, hogy a saját eszközén rögzíti a fuvardíj összegét, mire Nálad automatikusan a „Fizetés” képernyőre ugrik az app a megadott összeggel. Válassz fizetési módot, amivel kifizeted a fuvart. A taxis ezt követően értesítést kap az összeg kifizetéséről, Nálad is megjelenik a sikeres fizetési tranzakció képernyő. Ezt követően a tranzakció visszakereshető a Főtaxinál, Te pedig a tranzakcióim menüpontban tudod ellenőrizni, hogy az összeg kifizetésre került-e. Készpénzzel is fizethetsz, ha úgy adódik, de ezt jelezned kell előre.

Mire jó a kalkulátor funkció?

A kalkulátor funkció segítségével tudod megbecsülni a várható fuvardíjat az úti cél megadásával. A kapott eredmény csak becslés a felhasználónak. A taxirendelés a kalkulátor képernyőről is elindítható.

Hogyan kérhetek számlát a fuvarról?

Számlát a taxisofőrtől kérhetsz a fuvar végeztével, a Simple alkalmazáson keresztül erre nincs lehetőség.

AUTOMATA

Mire jó az Automata funkció és hogyan tudom használni?

A Simple alkalmazás Automata funkciójával országszerte több száz italautomatánál vásárolhatsz. Illetve a budapesti WestEnd City Center bevásárlóközpont parkoló automatáinál fizetheted a parkolójegyedet készpénz nélkül, a telefonod segítségével.

Hogyan fizethetek a Simple alkalmazással az italautomatáknál?

Az italautomaták egy speciális fizetési terminállal vannak felszerelve. A vásárláshoz először meg kell nyomnod a terminálon az indító gombot. Miután kiválasztottad a megfelelő italt, megjelenik egy QR kód. Az alkalmazás Automata funkcióját megnyitva irányítsd erre a kamerád, olvasd be a kódot, majd fizess a rendelkezésedre álló fizetési módok egyikével. Ezt követően az automata kiadja az italodat.

Hogyan fizethetek a Simple alkalmazásal a WestEnd parkolóautomatáknál?

A parkolóautomatán olvasd be a parkolójegyet, ezt követően válaszd ki a Simple fizetés opciót az automatán, majd a Simple alkalmazás Automata funkcióján keresztül olvasd be a QR kódot a terminál képernyőjéről. Ezt követően fizetheted a parkolásodat az alkalmazásban. Előre rögzített bankkártyával a fizetés csak egy kattintás lesz, de ennél a folyamatnál az idő rövidsége miatt nem tudod elmenteni a kártyát. A Simple tranzakció sikerességét ellenőrizheted az alkalmazásban a Pénztárcám menüben, a Tranzakcióim menüpont alatt.

Hol használhatom az Automata szolgáltatást?

Italautomaták szerte az országban, leginkább egyetemek és forgalmas helyek közelében találhatók. Parkolójegyedet jelenleg a budapesti WestEnd City Center bevásárlóközpontban fizetheted a Simple alkalmazás Automata szolgáltatásával.

Hogyan találom meg a Simple automatákat?

Az alkalmazásban és a honlapon található térképes kereső (Közelemben funkció) segít megtalálni a hozzád legközelebbi automatákat.

HŰSÉGKÁRTYA

Milyen kártyákat tudok tárolni a Simple alkalmazásban?

Bármilyen kártya tárolható az appban, de elsősorban azon hűség-, tagsági vagy klubkártyák tárolhatók, melyek vonalkóddal vagy azonosító számmal vannak ellátva.

Miért szerepelnek az appban kártyasablonok, amelyek közül választhatok?

Hogy megkönnyítsük a dolgodat, igyekeztünk minél több létező kártyát előre beépíteni a rendszerbe. Az előre definiáltak közt nem szereplő típusú kártyát a fent leírt módon viheted fel a rendszerbe, befotózással képet is csatolhatsz hozzá.

Hogyan működik a Simple Hűségkártya szolgáltatása?

A tárcádban hordott kártyák nagy részének használatához valójában nincs szükség a fizikai kártyára, elég hozzá annak azonosító számsora, vagy vonalkódja. A Simple beolvassa a fizikai kártyán lévő vonalkódot és létrehozza annak virtuális mását az alkalmazásban, vagy a manuálisan felvitt kódszámhoz generál vonalkódot, amely megegyezik a kártyán lévő vonalkóddal (ha van rajta ilyen). A Simple Hűségkártya szolgáltatása abban segít, hogy ilyen kártyáid többségét kényelmesen, egy helyen tárolhasd a telefonodban. Így mindig kéznél lesznek, ha szükség van rájuk. Ha a képernyőre teszed a kártya ikonját, internetkapcsolat nélkül is előhívhatod az adott kártya vonalkódját.

Milyen kártyát nem lehet a Simple alkalmazásban eltárolni?

Bármilyen kártyát lehet a Simple-ben tárolni, azonban azok elfogadása minden esetben az adott elfogadóhelyen múlik. Azokat a kártyákat, amelyek érvényesítéséhez nem elég a vonalkód vagy az azonosítószám bemutatása, így például a chipet tartalmazó vagy matricás kártyákat szintén eltárolhatod ugyan, de azokat nem tudod majd érvényesíteni. A Simple alkalmazásban tárolt hűségkártyák elfogadása minden esetben az adott elfogadóhelyen múlik.

Mit tegyek, ha a valahol nem fogadják el elektronikus formában a hűségkártyát?

A hűségkártyáknak több típusa létezik, a Simple alkalmazás azokat célszerű tárolni, amelyek érvényesítéséhez a vonalkód vagy azonosítószám elegendő. A chippel működő, vagy matricagyűjtő kártyákat felviheted ugyan, de értelemszerűen nem tudod érvényesíteni az alkalmazás segítségével. A vonalkódos vagy számkódos virtuális hűségkártyákat legtöbb esetben elfogadják, ezt azonban nem tudjuk garantálni. Ha valahol nem fogadják el az appban eltárolt kártyát, kérjük jelezd ügyfélszolgálatunkon!

FIZETÉS és BIZTONSÁG

Hogyan tudok fizetni az alkalmazással?

A Simple alkalmazásban bankkártyával vagy tudsz fizetni, vagy autópálya-matricádat OTP Cafeteria kártyával is fizetheted. Bankkártyád adatait egyszerűen és biztonságosan elmentheted, így a következő vásárlások alkalmával nem kell újra megadnod kártyád adatait.

Biztonságos az alkalmazás használata?

Az alkalmazás számos biztonsági funkcióval bír. Használata jelszóhoz kötött, elmentett kártya esetén 5000 forint feletti vásárlásoknál ezt az általad beállított egyedi jelszót kéri a fizetés jóváhagyására. Ezt az értékhatárt csökkentheted, akár 0 forintra is beállíthatod. Annak ellenére, hogy bankkártyádat elmentheted, maga az alkalmazás nem tárolja kártyád adatait, így nem kell attól tartanod, hogy feltörik és megszerzik adataidat. Az alkalmazást rendszeres etikus hacker tesztnek vetjük alá, a fejlesztő OTP Mobil pedig garantálja az alkalmazás vásárlási és fizetési folyamatainak banki szintű biztonságát.

Mikor kell jelszót megadni?

Bankkártya elmentésekor minden esetben meg kell adnod Simple jelszavadat. Ezt követően ha az alkalmazásban elmentett bankkártyáddal fizetsz, működésbe lép a vásárlási limit. Alapbeállításként 5000 forint értékű vásárlás felett meg kell adnod Simple jelszavadat a tranzakció befejezéséhez. Minden felhasználó megváltoztathatja és maga beállíthat 5000 forintnál alacsonyabb vásárlási limitet, mely fölött jelszó megadása szükséges. 5000 forintos értékhatár felett azonban mindenképpen jelszót kér a rendszer korábban elmentett kártya esetén.

Milyen bankkártyát használhatok?

A Simple alkalmazás bármely bank által kibocsátott MasterCard, Maestro, Visa vagy American Express kártyákat elfogadja, emellett az e-Matrica szolgáltatásban OTP Cafeteria kártyával is fizethetsz.

Hogyan tudok bankkártyát regisztrálni az alkalmazásban?

Kétféleképpen. A Pénztárcám-Bankkártyáim menüponton keresztül, vagy egy termék megvásárlása során, fizetés közben is elmentheted bankkártyádat. Ha a Bankkártyáim menüponton keresztül csinálod, 100 forint értékű próbaterhelést végez el a rendszer bankszámládon ellenőrzésképpen. A próbaterhelés során zárolt összeg azonnal felszabadul számládon. Az elmentett kártyákat külön elnevezheted, és külön fizetési opcióként jelennek meg a következő tranzakció során, így egyszerűen kiválaszthatod a listából. 

Hogyhogy nem tárolja az alkalmazás a bankkártyám adatait, ha egyszer elmentettem?

A kártyaadatok biztonságos szervereken tárolódnak.

Mi történik, ha elveszítem, vagy ellopják a telefonomat?

A Simple olyan biztonságos, mint egy hagyományos webes fizetőfelület, és sokkal biztonságosabb, mint egy klasszikus pénztárca. A tranzakciókat az OTP Bank végzi, és az általad megadott, illetve automatikusan 5000 forintos vásárlási limit felett minden vásárlásnál jelszó szükséges. Ezúton hívjuk fel figyelmedet az ehhez kapcsolódó alapvető biztonsági szabályokra. A jelszót ne add meg másnak, és ha ellopják a telefonod, azonnal tiltasd le a bankkártyád, amennyiben az el volt mentve az alkalmazásban. A Simple alkalmazást az alábbi módokon tudod illetéktelen felhasználók számára elérhetetlenné tenni:

  • A Simple alkalmazást más mobilkészüléken megnyitva a jelszavad megváltoztatásával,
  • a Simple ügyfélszolgálaton keresztül új jelszó igénylésével.

Sikertelenséget jelzett az applikáció de kaptam SMS-t a bankomtól a kártya terheléséről.

Ellenőrizd a tranzakciós listádat, ha látod benne a keresett tételt, akkor sikeresen megvásároltad a kívánt terméket, szolgáltatást. Ha parkolásod folyamatban/pending állapotban, szürkével jelenik meg, akkor minden rendben van, amíg le nem állítod, így marad, rákattintva minden részletét eléred. Ha nem szerepel a tranzakciós listában a tétel, akkor hiba lépett föl a teljesítésben, a kifizetett összeg automatikusan visszakerült kártyádra. Hogy erről kapsz-e újabb SMS-t, az a bankodon múlik.

KUPONOK

Mi az a Simple kupon?

Egy virtuális kupon, melyet különféle módokon lehet megszerezni és beváltani, az adott kupon leírásának megfelelően.

A Kuponjaim menüpontban jópár kupont látok, de mind szürke. Mit kezdjek velük?

Kattints rájuk, és olvasd el a megszerzési feltételt. Ha általad is teljesíthető feltételt találsz, próbáld meg! Elképzelhető viszont, hogy speciális, például rendezvényhez kötött kupont bocsátunk ki, ez esetben korlátozottak a lehetőségeid. Egy kupon inaktív állapotban való láthatósága önmagában nem képez jogalapot a kupon megszerzésére. Minden kuponhoz tartozik a kuponból előhívható felhasználási feltételrendszer.

Milyen módokon tudok megszerezni egy Simple kupont?

A megszerzésnek több módja lehet. Külső aktiváló kód beírása, QR kód beolvasása, bizonyos számú vagy összegű tranzakció végrehajtása, meghívó küldése, stb. Mindig az adott kupon paramétereitől függ a kupon megszerzése.

Hogyan tudom megszerezni a kódot az aktiváláshoz?

Aktiváló kódot sokféleképpen küldünk ki: hírlevélben, kérdőívvel, Facebook-posztban, hirdetésben. Célszerű követned csatornáinkat, hogy ne maradj le a kuponokról.

Megszereztem a kódot, de nem volt hova beírnom a vásárláskor, így a teljes összeget kellett kifizetnem. Mit rontottam el?

A kódot nem a fizetéskor kell beírnod, hanem a vásárlás megkezdése előtt aktiválnod kell vele a kupont. Tehát a Kuponjaim menüpontban megkeresed az adott kupont, és aktiválod a kóddal, melynek következtében a kupon kékre vált. A kupon megszerzéséről emailben is értesítést kapsz. Ezt követően indítsd a vásárlást abban a szolgáltatásban, melyre vonatkozik a kupon által biztosított kedvezmény, és a folyamat során felkínálja majd a rendszer.

Hogyan tudom beváltani az aktivált kupont?

A vásárlási folyamat során, a fizetési oldalon alul, bal oldalt megjelenik egy zöld gomb, „Kupon választás” felirattal. Erre kattints rá, majd válaszd ki a kupont. A fizetési képernyőn ekkor megjelenik a kupon által biztosított kedvezmény a végösszegben. Végül fizesd ki a fennmaradó összeget bankkártyádról.

OTP EGÉSZSÉGPÉNZTÁR

Hol találom, és mire jó ez a menüpont?

Az alkalmazásba belépve a Pénztárcám-Pénzügyeim menüpontban találod az OTP Egészségpénztár funkciót. Segítségével ellenőrizheted OTP EP kártyaegyenlegedet, illetve feltölthetsz rá tetszőleges összeget.

Hogyan tudom lekérdezni az egyenlegemet?

16 jegyű kártyaszámodat, valamint kártyád telekódját beírva jelenik meg a képernyőn aktuális OTP EP egyenleged.

Hogyan tudok feltölteni pénzt OTP EP kártyámra az alkalmazáson keresztül?

Megadod 16 jegyű OTP EP kártyaszámodat, majd a feltölteni kívánt összeget, végül az alkalmazás által felkínált fizetési módok egyikét kiválasztva véglegesíted a tranzakciót. Az így feltöltött összeg a továbbiakban megjelenik OTP EP kártyádon, és felhasználhatod a kártya feltételrendszere szerint.

A Simple alkalmazáson keresztül is felhasználhatom az OTP EP kártyámon lévő egyenleget?

Nem, a Simple alkalmazás csupán az OTP EP kártyád egyenlegének lekérdezését, és az egyenlegre való feltöltést teszi lehetővé, egyéb felhasználása az alkalmazásban nem lehetséges.