Önnek még nincs beállított Simple jelszava. Kérjük adjon meg egyet!
Lépj be

Erős ügyfélhitelesítés folyamata a Simple alkalmazásban és SimplePay felületen

Kezdjük a jó hírrel: Simple fiókban elmentett, bármely bank által kibocsátott bankkártyáddal a jövőben is egyszerűbben fizethetsz online vásárláskor! Néhány esetben azonban szükség lesz a külön megerősítésre.

Fontos, hogy a Simple alkalmazással való vásárláskor a legfrissebb (legalább 3.35.0 számú) verzió legyen telepítve a telefonodra. 

Mi történik a Simple alkalmazásban és SimplePay fizetési felületen bankkártyás fizetés során, legkésőbb 2021. január 1-től*? 

• Simple-fiókba elmentett bankkártya esetén:

o Bizonyos vásárlásaidat külön meg kell erősíteni a bankodnál beállított módon (SMS-kód, banki mobilapplikáció, telekód – ennek részleteiről tájékozódj a bankodnál) – abban az esetben is, ha a Simple-fiókban korábban már megerősítetted az adott bankkártyát. A megerősítés gyakorisága bankonként eltérő lehet.

• Ha nincs elmentve a bankkártya, vagy nem lépsz be a Simple-fiókodba fizetéshez: 

o A kártyaadatok megadását követően szükség esetén el kell végezni az erős ügyfélhitelesítést a bankodnál meghatározott módon.

Az erős ügyfélhitelesítésről röviden

Legkésőbb 2021. január 1-től az uniós jogszabályokkal összhangban minden banknak be kell vezetnie az erős ügyfélhitelesítést online bankkártyás vásárláskor.

Ilyennek számít az is, ha a Simple alkalmazásban vagy a SimplePay felületen fizetsz bármely bank által kibocsátott bankkártyával.

Az erős ügyfélhitelesítés azt jelenti, hogy az online fizetési felületeken a kártyaadatokon kívül egy további biztonsági kódot kell megadnod, vagy banki mobilapplikáción keresztül kell megerősíteni a vásárlási szándékot.

A bankok tehetnek kivételt egyes tranzakciókkal, például a Simple-fiókban elmentett, erős ügyfélazonosításon már átesett kártyákkal, de bizonyos időközönként még ezeknél a kártyáknál is kérni fogják az erős ügyfélazonosítást. Ennek gyakorisága bankonként eltérő lehet.

Az erős ügyfélhitelesítés módját a saját bankodnál kellett beállítanod ahhoz, hogy 2021. januárjától bankkártyával fizethess online vásárláskor. Ha még nem tetted, mielőbb látogass el bankod felületére, és állítsd be!

* Egyes tranzakciók során már a jelzett dátum előtt is előfordulhat az erős ügyfélazonosítás a Simple fizetési felületein.

További információkat itt találsz.